خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

فرصت توسعه ترانزیت با معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها/ اپراتور هندی به زودی در بندر چابهار فعال می‌شود/ تحریم کشتی سانچی منطقی به نظر نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۴۶۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معافیت از تحریم‌ها فرصت بهره برداری از زیرساخت‌های بندر چابهار را برای کشور فراهم می‌آورد، گفت: اینکه آمریکا یک کشتی که نزدیک یک سال گذشته غرق شده را در لیست تحریم‌ها قرارداده به نظر می‌رسد چندان منطق درستی برای اعمال این تصمیم وجود نداشته است.

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره معافیت بندر چابهار از تحریم‌های جدید اظهار داشت: صرف‌نظر از چرایی این موضوع، دسترسی دریایی این منطقه و ظرفیت‌هایی که پس کرانه‌های آن وجود دارد می‌تواند در این شرایط به کمک اقتصاد کشور بیاید و چشم انداز رشد توسعه‌ای خوبی دارد.

وی ادامه داد: معافیت از تحریم‌ها فرصت بهره برداری از زیرساخت‌های این بندر را برای کشور فراهم می‌آورد و به طور قطع زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های این بندر امکان افزایش صادرات و واردات را به وجود خواهد آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در این شرایط و ایجاد فرصت معافیت بندر شهید بهشتی از اعمال تحریم‌های جدید، توسعه ترانزیت دستاورد بسیار خوبی می‌تواند برای اقتصاد ایران باشد، اظهار داشت: اپراتور هندی به زودی در این بندر شروع به کار می‌کند. قراردادها ابلاغ شده و تجهیزات جدید وارد بندر شده است.

راستاد با بیان اینکه فارغ از جرئیات چرایی اعمال معافیت‌ها و انگیزه‌هایی که وجود داشته و مدت زمان این معافیت، باید بتوانیم از این فرصت نهایت استفاده را برای رشد و توسعه اقتصاد از طریق افزایش ترانزیت داشته باشیم، ادامه داد: ظرفیت‌های بندر چابهار منحصر به فرد است و نقشی که در انجام مبادلات بین کشورهای پیرامون ایفا می‌کند، می‌تواند فرصت بی‌نظیری برای توسعه ترانزیت ایجاد کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره قرار گیری کشتی سانچی در لیست تحریم‌ها اظهار داشت: اینکه آمریکا یک کشتی که نزدیک یک سال گذشته غرق شده را در لیست تحریم ها قرارداده به نظر می‌رسد چندان منطق درستی برای اعمال این تصمیم وجود نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز