خبرگزاری کار ایران

استاد اقتصاد بین‌الملل در گفت‌وگو با ایلنا:

اتهام دانمارک در آستانه 4 نوامبر،توطئه‌ای علیه ایران است

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۸۴۴

عدالتیان اظهار کرد: حجم مبادلات ما با دانمارک زیر 100 میلیون دلار است اما چون کشورهای اتحادیه اروپا موضع و عکس‌العمل یکسان دارند فارغ از حجم مبادلات می‌تواند تاثیرات اقتصادی را متوجه ایران کند.

جمشید عدالتیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر اتفاقات روی داده بین ایران و دانمارک بر روابط اقتصادی گفت: به هر صورت توطئه روی داده جدا از اینکه اصل اتفاق صحت داشته باشد یا نه، افکار عمومی را از قضیه عربستان سعودی دور کرده است و در آستانه 4 نوامبر(13 آبان) به سمت ایران سوق داده است.

وی ادامه داد: بنده بعید می‌دانم ایران خصوصا در این برهه زمانی اقدام به این کار کند و اصلا نیازی هم به این اقدام ندارد. این اتهامات در گذشته هم وجود داشته و در سفر آقای روحانی به اتریش قضیه مشابهی را مطرح کردند و حالا هم در آستانه تحریم‌ها دوباره این موضوع را مطرح می‌کنند و بنده آن را توطئه‌ای می‌دانم که در بدترین شرایط روی داده است.

این استاد اقتصاد بین‌الملل در مورد تاثیر اقتصادی این اتهام گفت: البته حجم مبادلات ما با دانمارک زیر 100 میلیون دلار است اما چون کشورهای اتحادیه اروپا موضع و عکس‌العمل یکسان دارند فارغ از حجم مبادلات می‌تواند تاثیرات اقتصادی را متوجه ایران کند.

عدالتیان افزود: جالب آنکه کشورهای اتحادیه اروپا در مورد قضیه ترور اخیر توسط عربستان که امری مشهود بود موضع یکسان نداشتند اما در مورد ایران گویا موضوع متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز