خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد خبرداد:

سه‌گانه اخوان‌ثالث، خیام و فردوسی در منطقه یک مشهد

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۸۰

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: پس از بررسی های مختلف، حدفاصل میدان جانباز تا بلوار سجاد به اسم شاعر و استاد بزرگ ادبیات مشهد مهدی اخوان ثالث نامگذاری خواهد شد

به گزارش ایلنا، احسان اصولی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری مشهد مکلف شده بود تا ظرف مدت یک ماه نسبت به طرح موضوع نامگذاری یکی از خیابان های شهر به نام استاد مهدی اخوان ثالث اقدام و لایحه آن را ظرف مدت یکماه برای تصویب به شورای‌شهر ارسال کند، گفت: در پی این مصوبه، پیشنهاداتی با مشورت اساتید دانشگاه، نخبگان، صاحبنظران شهری، مشهدشناسان و افراد نزدیک به این شاعر وارسته اخذ شد.

وی افزود: طبق نظرسنجی‌های مردمی در مورد این پیشنهاد، شهروندان تمایلی به تغییر نام برخی معابر نداشتند و به همین دلیل و به خاطر عدم موافقت اهالی، برخی پیشنهادها از لیست حذف شد.

اصولی در ادامه به تشریح دلایل موافقت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با این پیشنهاد شهرداری پرداخت و گفت: خیابان مدنظر در مجاورت دو مرکز بزرگ تجاری مشهد و هتل هما قرار گرفته و از سوی دیگر همجواری با خیابان‌های فردوسی و خیام، نزدیکی اسمی خاصی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه مزین شدن معابر شهری به نام شخصیت‌های ادبی، علمی، ورزشی، فرهنگی مورد احترام مردم و ... موجب تقویت هویت و داشته‌های فرهنگی شهروندان و به ویژه نسل جوان می‌شود، گفت: از سوی دیگر این نامگذاری‌ها، احساس تعلق و وابستگی به شهر را نیز فزونی می‌بخشد.

اصولی در پایان گفت: مدیریت شهری مشهد با همکاری نهادهای مربوطه درحال احصا اسامی مفاخر و بزرگان شهر است که از این مجموعه برای نامگذاری معابر و خیابان‌های شهر استفاده شود. این فهرست در حال تکمیل است و پس از نهایی شدن، به جلسه علنی شورا آورده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز