خبرگزاری کار ایران

علوی خبر داد:

انتخاب شهردار رشت پس از اربعین حسینی/ درخواست فرماندار برای عزل 4 عضو شورا صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۴۶

رئیس شورای اسلامی رشت گفت: انتخاب شهردار رشت را به بعد از مراسم اربعین حسینی موکول کردیم.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیرحسین علوی با اشاره به نامه ارسالی از سوی فرماندار رشت به هیئت حل اختلاف پیرامون تعیین تکلیف موضوع انتخاب شهردار رشت اظهار کرد: فرماندار به وظایف قانونی خود عمل کرده و شورای رشت نیز تاکنون جلسات متعددی درباره انتخاب شهردار برگزار و از این باب دچار قصور نشده است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار رشت تاکنون به جمع‌بندی نرسیده‌اند تصریح کرد: انتخاب شهردار نباید بیش از سه ماه به طول بینجامد و شورا نیز تاکنون جلسات متعددی برای بررسی این مهم برگزار کرده و یقین می‌دانیم با جلسات برگزارشده و نگاه مثبت فرماندار به این مهم در اسرع وقت در این مسئله به جمع‌بندی می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به سفر یکی از اعضای شورا به کربلای معلا اشاره کرد و گفت: حضور یکی از اعضای شورای رشت را در سفر زیارتی اربعین به اطلاع فرماندار رسانده و اعلام کردیم با توجه به اینکه چند نفر دیگر از همکاران شورایی طی هفته آینده عازم سفر به‌منظور شرکت در مراسم اربعین هستند انتخاب شهردار را به زمانی پس از بازگشت آنان موکول کردیم اما در صورت اصرار فرمانداری آمادگی برگزاری جلسه فوق‌العاده به‌منظور انتخاب شهردار رشت را نیز داریم.

وی با اشاره به نامه فرمانداری رشت به هیئت حل اختلاف گیلان درباره موضوع انتخاب شهردار رشت بیان کرد: شایعه حذف چهار عضو شورا طی نامه فرماندار به هیئت حل اختلاف گیلان که در آبستراکسیون شرکت داشتند واقعیت نداشته و هیچ اسمی در این نامه قید نشده است.

علوی با انتقاد از برخی تحرکات با هدف ایجاد تشویش و نفاق در بین شورا و شهروندان افزود: متأسفانه این روزها برخی به‌ظاهر اعلام می‌کنند که به دنبال جایگاه و منصب نبوده‌اما پس‌ازآن برای کسب جایگاه و مقام در مصاحبه‌های متعدد از تهمت و افترا به دیگران دریغ نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه از شهروندان تقاضا دارم تلخی‌های پیرامون موضوع انتخاب شهردار رشت را به‌پای همه اعضای شورا ننویسند گفت: اتفاقات اخیر موجب شد تا شرمنده خون شهدا و شهروندان فهیم رشت شده و از سعه‌صدر شهروندان رشتدراین‌باره تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه هیچ‌گاه به دنبال سیاسی کردن فضای شورا نبوده‌ام بیان کرد: به دنبال سیاسی کردن فضای شورا نبوده و اجازه این اقدام را به هیچ فرد و جناحی نخواهیم داد و این مهم در دوران فعالیت ما در شورای چهارم نیز به‌وضوح قابل‌مشاهده بوده است.

وی با انتقاد از چوب لای چرخ شورا گذاشتن توسط برخی از فتنه‌گران گفت: در جلسه صحن دوشنبه شورا اعلام کردم که در تهمت و افترا زدن به یکدیگر خودداری کرده و باید تأکید کنم که گویا لقب فتنه‌گر دادن به برخی از افراد بی‌دلیل نبوده و باید در مقابل خون شهدا و ذهن بیدار جامعه پاسخگوی دروغ‌پردازی‌هایشان باشند.

علوی به مصوبات جلسه علنی روز دوشنبه شورای شهر رشت اشاره کرد و گفت: این مهم توسط دبیرخانه شورا پاسخ‌داده‌شده و آن دسته از افرادی که تمایل به پیگیری بیشتر این موضوع دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان بازرسی نسبت به صحت‌وسقم آن مطلع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش برخی از اعضای شورا به‌منظور اثبات انجام آبستراکسیون در جلسه دو هفته قبل شورا خاطرنشان کرد: در جلسه دو هفته قبل پس از اتمام ارائه برنامه‌ها برخی از اعضای شورا تقاضای زمان تنفس کردند و این موضوع امری عادی و در همه جای دنیا انجام می‌شود و برخی اعضا با توجه به طولانی شدن ساعت برگزاری جلسه به صحن مراجعه نکردند.

رئیس شورای اسلامی رشت به اختلاف‌نظرات پیرامون انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم خواسته و نظر پنج عضو شورا را نادیده بگیریم و برای رفع اختلاف‌نظر ایجادشده باید با یکدیگر به گفت‌وگو و جمع‌بندی برسیم.

علوی با اشاره اتفاقات پیرامون حضور جمشید رسایی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری رشت در صحن شورا تصریح کرد: نامه اولیه پیرامون حضور جمشید رسایی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری رشت در ابتدا با چهار امضای موافق توسط احمد رمضانپور، اسماعیل حاجی پور، فرهام زاهد و بهراد ذاکری به صحن شورا ارسال‌شده و بنده نیز به احترام درخواست این چهار عضو شورا با این امر موافقت کرده و پس‌ازآن نامه به امضای چند عضو دیگر شورا رسیده و حالا برخی از همان افراد که متقاضی کاندیداتوری رسایی بودند ما را به نقض قانون متهم می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه برخی از جوسازی‌ها برای منافعی غیر از منافع شهروندان در حال انجام است گفت: هشدار می‌دهیم در دفاع از حقوق شهر و شهروندان کوتاه نخواهیم آمد و از همه بزرگان استان که با سعه‌صدر اخبار شورا را دنبال کرده استدعای کمک داشته تا بر اساس گفتمان عقلانی نسبت به رفع دغدغه‌های موجود اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز