خبرگزاری کار ایران

قاضی پور در نطق میان دستور:

وزارت بهداشت چشم طمع خود را از منابع صندوق کارگران بردارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۴۹

شورای عالی کار که می بایست پناهگاه کارگران باشد و به اجرای قوانین به نفع کارگران بپردازد در اقدامی حیرت انگیز اقدام به حذف حق بیمه از مبلغ بن کارگران کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: شورای عالی کار که می بایست پناهگاه کارگران باشد و به اجرای قوانین به نفع کارگران بپردازد در اقدامی حیرت انگیز اقدام به حذف حق بیمه از مبلغ بن کارگران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: شورای عالی کار که می بایست پناهگاه کارگران باشد و به اجرای قوانین به نفع کارگران بپردازد در اقدامی حیرت برانگیز اقدام به حذف حق بیمه بن کارگران نموده که مبلغی بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان ضرر وارد کرده است، این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی به بهانه نداشتن بودجه از اجرای قانون نظام همسان سازی حقوق بازنشستگان خودداری می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تضییع حقوق کارگران و بیمه سلامت، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان عضو فراکسیون کارگری مجلس اعلام می کنم ما با هر گونه ادغام منابع صندوق تأمین اجتماعی و بیمه سلامت مخالفیم البته با سیاست گذاری و متمرکز شدن مخالفی نداریم ضمن اینکه آقای دکتر قاضی زاده(وزیر بهداشت) چشم طمع خود را از بیمارستان ها و درمانگاه های تأمین اجتماعی بردارید.

قاضی پور ادامه داد: موضوع بعدی وضعیت کارگران قرارداری و منطق بی رحمانه ای است که در بین شرکت های پیمانکاری نسبت به این طبقه روا داشته شده و ذهن انسان را به قرون وسطی بر می گرداند لذا مجلس محترم در جهت نظام مند کردن قراردادها گام بردارد.

وی افزود: موضوع آخر موضوع بیمه کارگران است که با سهم بندی که در قانون داریم امیدواریم حقوق کارگران ساختمانی اجرا شده و همه کارگران ساختمانی صاحب بیمه شوند همچنین حقوق بازنشستگان بیمه هرسال با دو ماه تأخیر پرداخت می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز