خبرگزاری کار ایران

تمدید مهلت ارسال فیلم نمایش‌های پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۰۰

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز از تمدید مهلت ارسال فیلم نمایش‌ها به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: پیرو درخواست گروه‌های نمایشی مهلت ارسال فیلم نمایش‌ها جهت بازبینی تا ۱۲ آبان امسال تمدید شد.

به گزارش ایلنا، قطب‌الدین صادقی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، اظهار کرد: بعد از پایان یافتن مهلت ارسال متون نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ٦٤ اثر از نویسندگان کشور به دبیرخانه این جشنواره واصل شد.

وی با اشاره به مراحل بازبینی و داوری آثار رسیده ادامه داد: گروه‌های نمایشی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بایستی فیلم نمایش‌های خود را حداکثر ۱۲ آبان ۹۷ به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز ارسال کنند تا کار داوری آثار شروع شود.

صادقی ادامه داد: تمامی متون رسیده به دبیرخانه جشنواره که دارای شرایط مندرج در این فراخوان باشند مسقیماً به مرحله بازبینی جشنواره راه خواهند یافت و آثار پذیرفته شده در مرحله پایانی جشنواره بعد از اعلام نظر داوران بخش بازبینی اعلام می‌شود.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز با اشاره به مدارک و مستندات لازم برای بخش بازبینی جشنواره افزود: متقاضیان بایستی ۵ نسخه CD با کیفیت بالای صدا و تصویر از نمایش، ۵ قطعه عکس با کیفیت از نمایش، عکس نویسنده و کارگردان به همراه رزومه فعالیت‌های تئاتری، مجوز نویسنده با درج موافقت برای اجرا را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی توجه به ادبیات و زبان کردی بعنوان پشتوانه‌ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت‌ها و ارزش‌های فرهنگی مناطق کردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی نوبه فرهنگ عامه، رسوم و آیین‌های سنتی در این مناطق، ایجاد بستری مناسب و فضایی فرهنگی برای تبادل اندیشه‌های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم، بازآفرینی خلاقانه حماسه، آیین‌ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش، توجه ویژه و کشف استعدادهای جوان در عرصه‌های گوناگون نمایش و حمایت مستمر از این استعدادها، تلاش و حمایت برای به اجرای عمومی در آوردن تولیدات نمایشی در مناطق کردنشین ایران اسلامی به زبان کردی را از جمله اهداف و اولویت‌های این دوره از جشنواره تئاتر کردی سقز برشمرد.

قطب‌الدین صادقی یادآوری کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان به صورت غیر رقابتی هم‌زمان با هفتم تا ۱۱ آذر سال جاری در شهر سقز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز