خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

بیش از ۱۵۰ هزار نفر از زندانیان متاهل هستند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۴۵

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: بیش از ۱۵۰هزار نفر از زندانیان متاهل هستند که اغلب دارای فرزند هستند و نبود پدر در خانواده می‌تواند لطمات مادی و معنوی برای این فرزندان ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، با اتمام دوره دو ساله فعالیت هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز، هیات مدیره جدید این انجمن معرفی شد.

با آغاز فعالیت هیات مدیره جدید انجمن حمایت زندانیان مرکز، جبار باقری به عنوان مدیرعامل از سوی این هیات تعیین و حکم خود را از علی اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌‌‌ها و رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان دریافت کرد. 

جهانگیر در مراسم معارفه هیات مدیره جدید ضمن تقدیر از هبات مدیره قبلی و فرهادی، طلا و ولیی گفت: انجمن‌‌های حمایت جایگاه و کارکردهای مهم اجتماعی دارد و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در مسیر توسعه و رشد و توسعه قرار گرفته است که امیدواریم در کنار کاهش جمعیت زندانیان و به حداقل رسیدن آنها، تمامی خانواده‌‌‌ها تحت پوشش این انجمن‌‌ها قرار بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از خانواده‌‌‌های زندانیان اظهار داشت: کمک به خانواده زندانیان نباید محدود به کمک‌‌‌های جزئی و مایحتاج‌‌‌ها باشد و انتظار ما از انجمن‌‌‌‌ها این است که با برنامه‌‌‌‌ریزی‌‌‌های کلان و مدیریت بلندمدت، اقدامات لازم را برای توسعه انجمن‌‌‌ها و ایجاد بسترهای لازم برای حمایت‌‌‌های صحیح از خانواده زندانیان به عمل آورند.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز با تبیین استراتژی این انجمن برای رسیدن به خودکفایی و توسعه حمایت از خانواده زندانیان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ انجمن در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و باید این سرمایه عظیم اجتماعی را برای رسیدن به جایگاه واقعی تقویت کنیم.

جهانگیر ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از زندانیان متاهل هستند که اغلب دارای فرزند هستند و نبود پدر در خانواده می‌‌تواند لطمات مادی و معنوی برای این فرزندان ایجاد کند. 

وی افزود: مهمترین وظیفه انجمن این است که بخشی از این خلاءها را با رعایت ضوابط و قوانین و رعایت حرمت خانواده زندانیان ترمیم کند. 

این مقام ارشد قضایی اضافه کرد: وجود بانک اطلاعاتی جامع از خانواده‌‌‌های زندانیان یکی از نیازهای ضروری انجمن‌‌‌‌‌ها است که باید به عنوان یک فعالیت پایه در دستورکار قرار بگیرد.

جهانگیر با اشاره به ترکیب هیات مدیره جدید خاطرنشان کرد: در انتخاب افراد ضمن توجه به سوابق ایشان، حوزه‌‌‌های مختلف کاری به ویژه در حوزه‌‌های زندانبانی، قضایی و امور مالی و درک و شناخت مشکلات زندانیان و خانواده‌‌های آنان مدنظر بود.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز در پایان خواستار اطلاع‌‌رسانی جامع فعالیت‌‌های انجمن‌‌های حمایت به منظور آشنا شدن خانواده‌های زندانیان با خدمات این انجمن‌‌‌ها از یک سو و مشارکت مردم از سوی دیگر شد.

شایان ذکر است هیات مدیره جدید انجمن حمایت زندانیان مرکز را جبار باقری، سهراب سلیمانی، قادری‌‌فر و آقامحمدی تشکیل می‌‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز