خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در سوئد مطرح کرد:

همکاری‌های مشترک ایران و سوئد در حوزه بیمه و درمان

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۳۶۴

سفیر ایران در سوئد گفت: کشور سوئد از نظر سیستم بیمه ای بسیار پیشرفته است و از سیستم بیمه ای آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، کارآمد تر است و در حوزه درمان نیز پیشرفت های بسیار خوبی داشته اند و ایران و سوئد، در این زمینه ها می توانند همکاری های مشترک زیادی داشته باشند.

به گزارش ایلنا،‌ سیدرسول مهاجر اظهار داشت: سوئد از نظر علمی و دانشگاهی نیز جایگاه مناسبی دارد به گونه ای که دانشگاه پزشکی کارولینسکا یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور است و مقامات این کشور، آماده همکاری های مشترک در حوزه علمی با ایران هستند البته سوئد با دانشگاه های تهران، اصفهان و شیراز، همکاری های مشترکی نیز دارد و توافقاتی برای تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره های فلوشیپ انجام شده که باید اجرای آن تسریع شود.

وی با اشاره به دیدار وزرای بهداشت ایران و سوئد در سال گذشته، گفت: وزیر بهداشت سوئد با حضور در ایران با دکتر هاشمی دیدار کرد و طرف سوئدی، منتظر سفر وزیر بهداشت ایران به این کشور و ارتقای همکاری های مشترک هستند.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: اقدامات طرح تحول سلامت به ویژه پوشش بیمه برای افراد فاقد پوشش بیمه در سوئد، بازتاب بسیار خوبی داشت چراکه 10 میلیون ایرانی، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و سوئدی از این اقدام ایران، تقدیر کردند.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت سوئد گفت: وزیر بهداشت سوئد از اقدام ارزشمند ایران برای افزایش پوشش بیمه پایه تقدیر کرد اما برای غنا بخشیدن به طرح بیمه ای ایران، مبادلات فکری و همکاری های مشترک دو کشور می تواند مفید و ارزشمند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز