خبرگزاری کار ایران

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه پنجم پارس جنوبی‌خبرداد:

پالایشگاه پنجم پارس جنوبی برای زمستان آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۵۷۳

تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی با رعایت دقیق مسائل ایمنی برای خدمت رسانی بهتر در فصل سرد سال، آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مصطفی جهان خواه گفت: در این دوره از تعمیرات کارهایی مانند عملیات پیگرانی از خطوط دریایی در هر دو فاز(9و10) و تخلیه کامل فشار خطوط دریایی به منظور نصب تیپ مشعل‌های سکوها انجام خواهد شد.

جهان‌خواه افزود: همچنین ایستگاه اندازه‌گیری گاز تکمیل می‌شود وکار‌های اصلاحی و پیش‌بینی شده برای بهبود فرآیندها و بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز در این دوره انجام خواهد شد.
 
وی گفت: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان پالایشگاه، با آمادگی کامل برای تامین پایدار گاز، به استقبال فصل سرما برویم.
 
پالایشگاه پنجم پارس‌جنوبی بهره‌برداری از فازهای 9 و 10 پارس جنوبی را بر عهده دارد. فازهایی که سال 88 به بهره برداری رسید.
 
روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده در این پالایشگاه به خط سراسری منتقل می‌شود.
 
فازهای 9 و 10 روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و بیش از یک میلیون تن گاز مایع (پروپان و بوتان) تولید می‌کنند.
 
70 درصد گاز کشور از میدان پارس جنوبی تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز