خبرگزاری کار ایران

نماینده لرستان در شورای‌عالی استان‌ها خبر داد:

محاسبه سوخت لنج‌ها و تخلیه کالا‌ها در مناطق مرزی با ارز ۱۵ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۸۸۹

نماینده لرستان در شورای‌عالی استان‌ها از محاسبه سوخت لنج‌ها و تخلیه کالا‌ها در مناطق مرزی با ارز ۱۵ هزار تومان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی محمد صالحی نسب در دهمین اجلاس عالی شورا که پیش از ظهر امروز در محل ساختمان قدیم مجلس، برگزار شد، با بیان اینکه شورا‌ها از ارکان تصمیم‌گیرنده در اداره کشور هستند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای نهادینه شدن این نهاد مردم پایه، گام نهادن در مسیر اجرای صحیح قانون است و در مقابل تضعیف شورا‌ها به مثابه تضعیف روحیه قانونگرایی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس تجربه جهانی هر نظامی که در پی تحکیم پایه‌های خود و توسعه پایدار است؛ از مسیر شورا‌ها این دو اصل را محقق می‌سازد.

صالحی‌نسب با بیان اینکه دولت و مجلس برای تضعیف شورا‌ها گام برمی‌دارند، گفت: این روند با توسعه پایدار شهری و روستایی مغایرت جدی دارد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: وضعیت مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور به شدت نارسا و دارای محدودیت است.

وی با اشاره به فرآیند تصویب نهایی مصوبات شورا‌ها افزود: مصوبات شورا باید پس از تصویب هیات انطباق به تصویب نهایی برسد و از اطاله دادرسی‌های طولانی جلوگیری شود.

صالحی‌نصب مهم‌ترین وظیفه دیوان عدالت اداری را رفع تبعیض دانست و گفت: بر اساس اصل ۱۰۱ قانون اساسی فلسفه وجودی شورا‌ها جلوگیری از تبعیض است لذا برای عملیاتی کردن این اصل مهم باید تفاهم‌نامه‌ای برای تسهیل روند امور تنظیم شود. این اتفاق کم نظیر مبین همگرایی شورای‌عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری خواهد بود.

عضو شورای عالی استان‌ها حضور اعضای شورای عالی استان‌ها در جلسات کمیسیون‌های تخصصی دیوان الزامی دانست و تصریح کرد: از این طریق با همفکری می‌توانیم مشکلات موجود در شهرداری‌ها و شورا‌ها را برطرف سازیم.

وی با اشاره به قانون بخشودگی سود، کارمزد و جریمه تسهیلات کشاورزان خسارت دیده افزود: بانک‌های عامل در بعضی از استان‌ها تخطی می‌کنند.

صالحی نسب تصریح کرد: براساس مستندات در استان‌های مرزی و گمرکی هزینه‌های مربوط به تخلیه کالا و سوخت لنج‌ها با ارز ۱۵ هزار تومان محاسبه می‌شود.

عضو شورای‌عالی استان‌ها زمانبندی رسیدگی به شکایات در محاکم دیوان عدالت اداری را طولانی برشمرد و گفت: بعضی از شکایات با گذشت زمان اثر خود را از دست می‌دهند لذا باید با مدیریت زمان از این موضوع جلوگیری‌ شود.

وی در پایان تصریح کرد: این کشور و توسعه آن بیش از هر زمان دیگری به تعامل، گفتگو و همگرایی نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز