خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان البرز:

تایید کیفیت فرآورده های پلاسمایی استان البرز توسط ممیزین اروپایی

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۶۹

مدیرکل انتقال خون استان البرز، گفت: فرآورده های پلاسمایی استان البرز توسط ممیزین اروپایی و بر اساس اصول GMP اخذ و مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی برای پالایش و تولید داروهای مشتق پلاسما به کشور آلمان صادر شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مهدی زاده در جمع خبرنگاران، گفت: با بررسی و ممیزی های صورت گرفته از فرآیندهای انتقال خون البرز توسط بازرسان وزارت بهداشت آلمان، موسسه پاول ارلیخ و همچنین شرکت بیوتست آلمان تاییدیه کیفی بر اساس اصول GMP اخذ و مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی برای پالایش و تولید داروهای مشتق پلاسما به کشور آلمان صادر گردید.

وی ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت از تلاش های شبانه روزی کارکنان انتقال خون البرز، تشکر کرد.

وی ابراز داشتند: پلاسمای اهدا شده برای تهیه داروهای بیماران خاص به مراکز پالایش کننده پلاسما ارسال شده و از آن داروهای ارزشمندی چون فاکتورهای انعقادی 8 و 9 برای درمان بیماران هموفیلی A و B، آلبومین و ایمنوگلوبولینهای اختصاصی تهیه میشود.

مهدی‌زاده با اشاره به بخش‌های مورد ارزیابی در این ممیزی گفت: تمامی بخش‌های فنی شامل آزمایشگاه، اهداکنندگان، تضمین کیفیت، آفرزیس، فرآورده‌ها، کنترل کیفی، آموزش، سردخانه های نگهداری محصولات، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز