خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با فرماندهان انتظامی گیلان:

کادرسازی در بدنه نیروی انتظامی مهم‌تر از جرم‌گیری است/ مراجع تقلید از پلیس رضایت دارند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۰۶۵

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کسی می‌تواند مجری قانون باشد که دارای دست، چشم، قلب و زبان پاک باشد، گفت: نیروسازی و کادرسازی در بدنه نیروی انتظامی مهم‌تر از جرم‌گیری و جرم‌شناسی است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی گیلان به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: امسال هفته ناجا مزین به شعار «پلیس مقتدر - امین مردم» شده و این نامگذاری بسیار پسندیده و به‌جا است.

وی به آیه مورد استفاده نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: در آیه مذکور سه مرتبه کلمه عدالت بیان شده و انتخاب آیه بسیار معنادار است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انتخاب شعارها باید بر گرفته از شعور باشد، تصریح کرد: شعار نیروی انتظامی برگرفته از شعور الهی بوده و تاثیرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی، فعالیت پلیس را در عرصه‌های داخل شهر و بیرون شهرها دانست و بیان کرد: سروکار پلیس با مردم است و مسئولیت سنگینی را به عهده دارد.

وی، پلیس را امین مردم توصیف کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی سنگینی به عهده نیروی انتظامی است و این امر موجب شده بر مسایل عقیدتی پلیس فعالیت بسیاری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر خودساختگی نیروهای انتظامی، خاطرنشان کرد: رضایت اقشار مختلف مردم از پلیس حائز اهمیت است.

آشنایی پلیس با علم روانشناسی به ویژه مردم‌شناسی

آیت‌الله فلاحتی، آشنایی پلیس با علم روانشناسی به ویژه مردم‌شناسی را مهم ذکر کرد و یادآور شد: پلیس با روانشناسی علوم اجتماعی می‌تواند موجب اعجاب شهروندان شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مثبت ضوابط در نظر گرفته شده پلیس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه، اظهار کرد: امر مذکور در سایه تعلیمات جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده است.

امام جمعه رشت بر دقت عمل پلیس در ماموریت‌ها تاکید کرد و افزود: دقت در عمل موجب عزیز شدن پلیس در تمام عرصه‌ها نزد مردم می‌شود ضمن اینکه سرعت عمل پلیس حائز اهمیت است.

نظارت بر عملکرد تمام رده‌های پلیس بسیار مهم است

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد تمام رده‌های پلیس بسیار مهم است، بیان کرد: بعضی‌ها می‌خواهند زندگی خود را با رانت و باندبازی پیش ببرند و تلاش می‌کنند عده‌ای را با خود همراه کنند.

وی ادامه داد: اگر انسان خداترس باشد دیگر خطا نمی‌کند و به‌دنبال لقمه حرام نمی‌رود زیرا خداوند را شاهد بر اعمال خود می‌داند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نیروسازی و کادرسازی در بدنه نیروی انتظامی مهم‌تر از جرم‌گیری و جرم‌شناسی است، تصریح کرد: جرم را کسی می‌تواند بگیرد که دارای دست، چشم، قلب و زبانی پاک باشد.

پلیس حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی

آیت‌الله فلاحتی، پلیس را حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: تمام نیروها از دل انقلاب بیرون آمدند ضمن اینکه مراجع تقلید به دلیل سلامت در درون و اعتمادسازی بین مردم از پلیس جمهوری اسلامی ایران رضایت دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پاسگاه‌های انتظامی چشم بینای پلیس بین مردم هستند، متذکر شد: پلیس با اخلاق می‌تواند همراه با احترام متخلفان را جریمه کند و نیروها باید اینگونه تربیت شوند.

وی تصریح کرد: سعه صدر، حوصله و متانت می‌تواند پلیس را بیش از گذشته نزد مردم امین‌تر کند.

تشکیل شورای معتمدان محلی در کلانتری‌های گیلان

فرمانده انتظامی گیلان نیز در دیدار مذکور به قانون‌مداری گیلانی‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ و شش ماهه نخست سال ۹۷ بیشتر شاخص‌های امنیتی استان ارتقا پیدا کرده است.

سردار محمدرضا اسحاقی به هفته ناجا اشاره کرد و افزود: امسال شعار«پلیس مقتدر امین مردم» انتخاب شده و تلاش بسیاری برای تحقق این شعار در حال انجام است.

وی، رویکرد مردم‌محوری را از اولویت‌های پلیس دانست و بیان کرد: شورای معتمدان محلی پلیس در بیشتر کلانتری‌های گیلان تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز