خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مطرح کرد:

برای جبران گرانی‌ها، دستمزد کارگران ترمیم شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۶۹

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه خواستار ترمیم حقوق و دستمزد کارگران در شرایط فعلی اقتصادی کشور از دولت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود میرزایی (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه) گفت: انتظار جامعه کارگری از دولت و شخص رئیس جمهور ترمیم حقوق و دستمزد کارگران در شرایط فعلی اقتصاد کشور است.

او با اشاره به افزایش ۱۹.۵ درصدی حقوق کارگران در سال جاری گفت: متاسفانه این میزان افزایش حقوق کارگران با رویه تورم همخوانی نداشته چراکه نوسانات نرخ ارز که به صورت لجام گسیخته و به دلایل سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی، باعث کاهش ارزش پول و به تبع آن ایجاد تورم در کشور شده؛ تاثیر مخربش را بیش از همه، روی قشر مزدبگیر و زحمتکش جامعه گذاشته است.

او با بیان اینکه کارگران امروز خواستار رسیدگی سریع به این موضوع و خواهان بازنگری مجدد در افزایش دستمزدها هستند، افزود: افزایش مشکلات مالی باعث شده تا برخی از کارگرانی حتی در تامین مایحتاج تحصیلی فرزندان دانش آموز و دانشگاهی خود با مشکل روبرو شوند.

وی گفت: امروزه برخورداری از مزایای مدارس غیرانتفاعی، کلاس‌های تقویتی و آموزش تحصیلی برای افرادی است که از بنیه اقتصادی و توانایی مالی خوبی بهره‌مند هستند. اتفاقات اقتصادی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، آینده  تحصیلی فرزندان کارگری را به دلیل اختلاف و فاصله طبقاتی ایجاد شده، نابود می‌کند.

همچنین میرزایی در خصوص تاثیر ات نرخ ارز بر وضعیت فعلی واحدهای تولیدی گفت: نوسانات نرخ ارز بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه را دچار مشکل کرده که تبعات آن نتیجه‌ای جز بیکاری کارگران و به تاخیر افتادن دستمزد آنها ندارد.

او گفت: عدم تطابق وضعیت دستمزدها با گرانی و کوچک شدن سفره‌های کارگران، تاثیرات جبران ناپذیری را بر زندگی خانوادگی و اجتماعی آنها خواهد گذاشت.

او جامعه کارگری را باوفادارترین قشر به انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: از دولتمردان به ویژه شخص رئیس‌جمهور انتظار داریم برای تسریع تشکیل جلسه شورای عالی کار در خصوص ترمیم حقوق کارگران تصمیم‌گیری کند تا آرامشی هرچند نسبی، به وضعیت معیشتی مزدبگیران بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز