خبرگزاری کار ایران

نمایندگان شوراهای اسلامی کار استان تهران:

جلسه شورای عالی کار بدون فوت وقت برگزار شود/با لایحه تفکیک مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۰۳۹

تعداد زیادی از نمایندگان شوراهای اسلامی کار استان تهران در بیانیه‌ای دوبندی، خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار شدند و با طرح تفکیک وزارت کار نیز مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان شوراهای اسلامی کار واحدهای مختلف در استان تهران، با امضای بیانیه‌ای دوبندی، خواستار رسیدگی به دو مطالبه محوری کارگران شدند: ترمیم دستمزد و حفظ استقلال و کیان تامین اجتماعی.

این بیانیه که به امضای  تعداد زیادی از این فعالان کارگری رسیده، خطاب آن هم دولتی‌ها و وزارت کار و هم نمایندگان مجلس است که قرار است در مورد لایحه تفکیک، تصمیم‌گیری کنند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بدین وسیله شوراهای اسلامی کار استان تهران مخالفت خود را با:

1. عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار جهت افزایش مزد اعلام داشته و بدون فوت وقت درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار را داریم چراکه جامعه کارگری با توجه به افزایش قیمت‌ها دچار چالش بزرگ اقتصادی شده و گریز دولت از عمل به قانون در برگزاری این جلسات را به علتی خطرناک می‌دانیم.

2. ما نمایندگان شوراهای اسلامی کار استان تهران با لایحه دولت مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکیل دو وزارتخانه با عنوان وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت کار و تعاون اعلام داشته به صراحت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به واسطه آن که وکیل ملت محسوب می‌شوند انتظار داریم نسبت به تشکیل وزارت رفاه و تامین اجتماعی مخالفت کرده چراکه سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی غیردولتی و بین‌النسلی و مصداق بارز حق‌الناس محسوب می‌شود و تشکیل وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای دولت مردان سیاسی فرصت سوءاستفاده از آن را که حیاط خلوت خود می‌دانند، می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز