خبرگزاری کار ایران

حجت‌الله بابادی مطرح کرد:

لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای انجام مطالعات راهبردی جمع‌آوری پسماند در فردیس

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۹۱۱

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری فردیس گفت: همه دستگاه‌ها اعم از سازمان‌ها و موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی موظف‌ند به رعایت حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله بابادی با اشاره به روز جهانی اسکان بشر اظهار کرد: سازمان برنامه اسکان بشر ملل متحد(هبیتات)همه ساله در اولین دوشنبه‌ماه اکتبر، برای ترویج سیاست‌های توسعه پایدار شهری با هدف جلب توجه کشورهای مختلف جهان، به نام روز جهانی اسکان بشر، جشن‌هایی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه محور و موضوع جشن‌های سازمان هبیتات در سال‌جاری “مدیریت پسماند جامد شهری” عنوان شده است، اضافه کرد: براساس اصل پنجاهم قانون اساسی به‌منظور حفظ محیط زیست از آثار زیان‌بار و مدیریت بهینه پسماندها، همه دستگاه‌ها اعم از سازمان ها و موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی موظفند مقررات و سیاست‌های این قانون را رعایت کنند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری فردیس تاکید کرد: طبق آمار جهانی، در صورت انجام راهبردهای مدیریتی غیر موثر در جلوگیری از رشد تولید پسماند، با افزایش فاجعه بار پسماندها مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پس از شکل‌گیری شهرداری فردیس و به‌منظور ایجاد تمرکز فعالیت‌های مرتبط با پسماندهای تولیدی شهری دو قرارداد به‌منظور تفکیک زباله از مبدا و حمل بهداشتی زباله از سکوی تخلیه موقت شهر فردیس تا مرکز دفن منعقد شده، تاکید کرد: مدیریت پسماند شهرداری فردیس ضمن کنترل عملکرد پیمانکاران، اعتباری ویژه برای مطالعات کاربردی کمیت و کیفیت پسماندهای جامد تولیدی در فردیس و شناسایی بستر‌های مناسب فعالیت‌های فرهنگی کاهش تولید زباله و کنترل چرخه مواد منطبق با موقعیت جغرافیایی و جمعیتی و تنوع قومی و کیفیت زندگی در فردیس درخواست کرده که پس از تصویب اعتبار در متمم بودجه و انجام تشریفات لازم از ماه آینده پروژه های مطالعاتی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز