خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر:

فکری به حال میانسالی و سالمندی «دهه شصتی‌ها» کنید

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۳۲۴

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار آن شد تا مسئولان فکری به حال دوره میانسالی و کهنسالی دهه شصتی‌ها کنند.

به گزارش ایلنا، حجت نظری در تذکر پیش از دستور خود در نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی سالمند " آینده‌ای بهتر با مشارکت سالمندان " است، گفت: متاسفانه علی‌رغم این که بارها در مورد حق گروه‌های مختلف از فضاهای شهری صحبت کردیم، اما شاهد آن هستیم که کودکان، سالمندان و ... سهم زیادی از امکانات شهری ندارند و شهر برایشان مناسب‌سازی نشده است.

وی با بیان این که از دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگ ساز در شهر می پرسم که در دهه‌های گذشته چه تصویری از سالمندان را به مخاطبان ارائه کرده‌اند، خاطر نشان کرد: چرا سالمندان در اکثر تولیدات فرهنگی و بیلبوردها افراد غمگین هستند که عصایی زیر چانه شان دارند و با حسرت به گذشته نگاه می‌کنند. به همین دلیل از سازمان فرهنگی ــ‌ هنری و سازمان زیباسازی و ... می‌خواهم که برای تصویر کشیدن سالمندان دقت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که مساله دیگر، دهه شصتی‌ها هستند که زندگی‌شان با رشد جمعیت همراه شد و هر جا که پا گذاشتند مشکل ایجاد کردند، بیان‌ کرد: خاطرتان هست که بسیاری از هم‌نسل‌های ما با بحران اوقات فراغت و مدارس دو شیفته و ... روبرو بودند و حالا هم مشکلاتی همچون بیکاری، ازدواج، مسکن و ... برایشان به وجود آمده است و من از مسئولان به ویژه‌ شهرداری این را می‌خواهم که حداقل از حالا فکری به سالمندی و میانسالی دهه شصتی‌ها کنند.

نظری با اشاره به اینکه تا حدود 30 سال دیگر یک سوم جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: از همین حالا باید به فکر مناسب‌سازی فضاهای شهری باشیم.

وی در ادامه‌ با اشاره به روز "تهران" گفت: خوب است همه ما از همین حالا به فکر مراسم روز تهران باشیم تا از این فرصت برای معرفی فرهنگ و تاریخ شهرمان استفاده کنیم و بهتر است با استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه روز "تهران" در تمام شهرهایی که با تهران پیمان خواهرخواندگی دارند اجرایی شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز