خبرگزاری کار ایران

سازمان هواپیمایی کشوری:

خلبانان تا ۶۵ سالگی مجاز به پرواز هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۰۶۸

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان در همه ­سطوح مدیریتی و کارشناسی بازنشسته‌ای که مشمول بخش نامه اخیر باشد، ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری؛ رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان بیان کرد: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می شوند و به کارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟­ افزود: بر اساس ­مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیه اول کنوانسیون شیکاگو فعالیت خلبانان­ تا سن 65 ­سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشکی مجاز است ولو سابقه خدمتی آنها بیش از 30 سال باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است خلبانی پس از گذراندن 30 سال خدمت به عللی بازنشسته و از کار منفک شود در این صورت امکان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.

جعفرزاده، افزود: در صورت رسیدن خلبانان به سن65 سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.

وی با بیان اینکه خلبانان در سن 65 سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشکی نخواهند بود، تصریح کرد: خلبانان تا قبل از سن 60 سالگی به صورت سالیانه و بعد از سن 60 سالگی هر 6 ماه یکبار چک پزشکی می شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشک هوایی این زمان کوتاهتر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز