خبرگزاری کار ایران

معتمدی:

ماموریت‌ دانشگاه‌ها تنها تولید مقالات نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۴۶

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتقاد از برخی ادعاها در خصوص ماموریت دانشگاه‌ها در تولید مقالات، گفت: در سال‌های اخیر محور فعالیت‌های دانشگاه‌های نسل سوم دنیا در چرخه اقتصادی تعریف شده است.

به گزارش ایلنا، سید احمد معتمدی در مراسم امضا تفاهم نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت زنجیره تامین، آمادگی این دانشگاه برای توسعه این حوزه را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای باید اقدامات خوب و تجربیات موفق دیده شود، اظهار کرد: بر این اساس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال‌های قبل در حوزه آموزش وارد شده بود ولی فناوری در بالا رفتن بهره وری و تامین زنجیره بسیار موثر است از این رو است که اگر 20 درصد تولید ناخالص ملی در این حوزه صرف شود و بتوانیم نیم درصد از این هزینه‌ها را کاهش دهیم در سال به رقم بالایی از صرفه جویی هزینه ها را خواهیم داشت.

معتمدی با اشاره به اثرات بهره برداری از فناوری‌هایی مانند IOT (اینترنت اشیا) و پردازش داده‌ها در این حوزه، خاطر نشان کرد: بهره برداری از فناوری در حوزه زنجیره تامین می‌تواند پای بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را در این حوزه بازتر خواهد کرد و بخشی از ماموریت‌های این زمینه می‌تواند از سوی بخش‌های علمی کشور اجرایی شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بیان ماموریت‌های دانشگاه های نسل سوم پرداخت و یادآور شد: دانشگاه‌های نسل سوم در چرخه اقتصادی کشورها بسیار کلیدی‌تر است و این تصور که دانشگاه‌ها تنها ماموریت تولید مقالات را دارند بسیار اشتباه است؛ چراکه مشاهده می‌کنیم در دنیا سال‌ها است که محور فعالیت‌های دانشگاه‌های نسل سوم موضوعات اقتصادی است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه، افزود: این دانشگاه‌ از کلیه اقدامات که بتواند خدمات را به صنعت نزدیک کند، استقبال خواهد کرد و نمونه‌ آن هم موضوع تفاهم نامه‌ای است که میان دانشگاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز امیدارواری کرد که این تفاهم نامه سرفصلی برای برداشتن گام‌های مهمتر در زنجیره تامین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز