خبرگزاری کار ایران

انتشار پنجمین شماره مجله انگلیسی گیلگمش

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۷۱

پنجمین فصلنامه گیلگمش به زبان انگلیسی با رویکرد "موزه ها دریچه‌ای به‌سوی تبادلات فرهنگی" منتشر شد.

به گزارش ایلنا، فصلنامه میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و محیطزیست گیلگمش در بخش‌های متنوعی چون جغرافیا، ایران‌شناسی، سبک‌زندگی، هنر، اسطورهشناسی، محیط‌زیست و تاریخ منتشر و عرضه می‌شود.

در پنجمین شماره انگلیسی گیلگمش در بخش جغرافیا، یکی از مسیرهای جاده ابریشم در ایران از سرخس تا ماکو بررسی شده است.

بخش ایران‌شناسی مجله گیلگمش به بررسی تاریخ ایران با استفاده از اشیا موزه ملی در دو مقاله مجزا یکی درباره بخش ایران باستان به قلم کامیار عبدی و دیگری بخش اسلامی موزه پرداخته است. 

در بخش سبک زندگی درباره موزه میراث روستایی گیلان و بررسی کاربرد بناهای مختلف این موزه در زندگی روزمره به همراه سفرنامه یک توریست ایتالیایی به ایران مطالبی کاربردی منتشر شده است. 

در بخش هنر فصلنامه انگلیسی گیلگمش مقالهای درباره گنجینه کم نظیر موزه هنرهای معاصر که از آثار شاخص برترین هنرمندان جهان هست و مقاله دیگری درباره جواهرات ملی ایران در خزانه بانک مرکزی منتشر شده است. در بخش دیگر فصلنامه، آثار نفیس تاریخی ایران در برترین موزههای جهان شامل لوور، هرمیتاژ، متروپولیتن، پرگامون و موزه بریتانیا معرفی شدهاند. 

در بخش اسطوره ازآناهیتا الهه آبهای روان به همراه تصویرسازیهای جذاب نوشته شده است. 

اما در بخش محیط زیست فصلنامه گیلگمش از اسب زیبای ترکمن گفته شده است. 

در بخش مطالعه موردی، نویسنده روس فصلنامه گیلگمش به توضیح اثر شعر و ادبیات در زندگی ایرانیان پرداخته و در مقاله دیگری برج موزه آزادی از لحاظ پلان و معماری مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش تاریخ فصلنامه دو کاخ موزه چهل ستون در اصفهان و گلستان در تهران مورد بررسی قرار گرفته است. 

پنجمین شماره فصلنامه گیلگمش در تعدادی از کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاهها و اقامتگاههای کشور در دسترس است که لیست آنان در سایت مجله به آدرس  www.gilgameshmag.irموجود است. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت این فصلنامه می‌توانند آن را از سایت گیلگمش به صورت آنلاین  خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز