خبرگزاری کار ایران

۱ میلیون هکتار جنگلکاری در کشور طی ۸ سال اخیر انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۱۴

بیش از یک میلیون هکتار جنگلکاری در کشور از سال ۸۹ به بعد بر اساس تصاویر ماهواره ای در جنگل های شمال و خارج از شمال انجام شده است.

به گزاش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب افزود: امسال برای ۲۴ هزار هکتار جنگلکاری برنامه ریزی کرده ایم که این اقدام بر اساس میزان بارندگی، دما و شرایط موجود انجام می شود.

 رضا بیانی اظهار داشت: تقریبا ۲ هزار هکتار از این جنگلکاری و عملیات بیولوژیک در جنگل های شمال صورت می گیرد.

وی گفت: عملیات بیولوژیکی از آبان ماه آغاز و تا اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

بیانی تصریح کرد: کاشت نوع گونه ها بر اساس شرایط و توان اکو سیستمی جنگل ها انجام می گیرد و ما برای احیای جنگل ها از گونه های سازگار و بومی استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار از محدوده های جنگلکاری در سواحل خلیج فارس و دریای عمان شناسایی شده که در استان باید روی آن مطالعه شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در عین حال بر جنگلکاری در جنگل های شمال تاکید کرد و اذعان داشت: نزدیک به ۱۵۱ هزار هکتار حفره در جنگل های شمال وجود دارد که بخشی از آن حفره های مرتعی و طبیعی هستند و ما باید در این فضاها جنگلکاری کنیم.

وی سطح جنگل های کشور با تاج پوشش بالای ۵ درصد را بیش از ۱۴ میلیون هکتار و جنگل های با احتساب درختچه زارها را ۱۷ میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: ضریب حفاظت از عرصه های جنگلی باید افزایش یابد.

بیانی افزود: ضریب حفاظت از جنگل ها در اواخر برنامه ششم توسعه ۹۰ درصد هدفگذاری شده و این عدد در برنامه پنجم توسعه ۶۰ درصد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز