خبرگزاری کار ایران

وزارت بازرگانی چین:‌

پکن به تعرفه‌های آمریکا واکنش نشان خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۷۵۷

چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به تعرفه‌های تجاری آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که به تعرفه‌های جدید ایالات متحده بر واردات از این کشور واکنش نشان خواهد داد.

این در حالی است که آمریکا دارد تعرفه‌ای به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار بر واردات کالا از چین اعمال کند، تعرفه‌هایی که در روزهای آینده اجرایی خواهد شد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در بیانیه‌ای که روز گذشته ایراد کرد، گفت: «ماه‌هاست که تلاش داریم چین را مجاب کنیم تا از رفتار ناعدلانه‌اش در زمینه تجارت دست بردارد و با شرکت‌های آمریکایی رفتاری منصفانه و دوجانبه داشته باشد. اما تا اینجای کار چین به تلاش‌های ما دست رد زده است و در زمینه انتقال فناوری از شرکت‌های آمریکایی دزدی کرده است.»

وزارت تجارت چین در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد: «چین برای حراست از حقوق و منافع خود و تجارت آزاد، چاره‌ای ندارد جز آن‌که دست به اقدامی مشابه بزند.»

در این بیانیه اشاره‌ای به تهدید پیشین پکن درباره اعمال تعرفه‌ای به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بر واردات کالا از آمریکا نشده است. چین پیشتر تهدید کرده بود که چنانچه آمریکا بار دیگر دست به اقدام‌های یک‌جانبه در زمینه اقتصاد دو کشور بزند، این تعرفه‌ها را بر واردات کالا از آمریکا اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز