خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

فشنگ‌های بیشتری برای حمله به چین در اختیار داریم

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۷۰

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که چنانچه پکن به اقدام‌های تعرفه‌ای ایالات متحده واکنش نشان دهد، بار دیگر به پکن حمله خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در سخنرانی در ایالت «میزوری» درباره افزایش تنش تجاری با چین هشدار داد. وی در طی این سخنرانی پرسید که آیا چین جرات آن را دارد که به آخرین تعرفه‌های آمریکا به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار بر واردات کالا از این کشور واکنش نشان دهد یا نه. 

ترامپ در اسپرینگفیلد، در ایالت میزوری، برای حمایت از «جاش هاولی» کاندیدای جمهوری‌خواه برای انتخابات ماه نوامبر، سخنرانی می‌کرد. وی در این سخنرانی قول داد که چنانچه چین در برابر تعرفه‌های اخیر آمریکا مقابله‌به‌مثل کند، «با قدرت بیشتری» به پکن پاسخ دهد. 

ترامپ گفت: «ما تجارت ناعادلانه با چین را از میان می‌بریم... ما چین را بازسازی کرده‌ایم. ما ثروت زیادی برایشان به ارمغان آورده‌ایم. بنابراین تعرفه‌ای ۲۵ درصدی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال کردیم. بعد آن‌ها گفتند که ما واکنش نشان خواهیم داد. من هم گفتم که بسیارخوب! ما فشنگ‌های بیشتری برای شلیک داریم.» 

این تهدید پس از آن صورت می‌گیرد که چین تعرفه‌هایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بر واردات کالا از آمریکا اعمال کرده است،‌ پاسخی به تعرفه‌های ۱۰ درصدی آمریکا بر واردات کالا از این کشور که بناست از تاریخ ۲۴ سپتامبر عملی شود. در اول ژوئن ۲۰۱۹، انتظار می‌رود این تعرفه‌ها به مرز ۲۵ درصد برسد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز