خبرگزاری کار ایران

هجمه به صنعت خودرو به چه قیمتی؟

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۷۶۳

در روزهایی که صنعت خودروسازی و قطعه سازی داخلی در گردش نقدینگی، تامین مواد اولیه برای تولید قطعات و واردات برخی از قطعات به داخل و در نهایت تولید محصول نهایی خودرو با مشکلاتی رو به رو هستند، برخی آگاهانه یا نا آگاهانه به صنعت خودروسازی داخلی می تازند و کمتر توجهی به عواقب این کار خود دارند.

هجمه های اخیر به صنعت خودرو از جهات مختلف قابل بررسی است. بخشی از این هجمه ها از سوی مخالفان استقلال کشور صورت می گیرد که خودکفایی این صنعت باعث می شود تا تیر کینه آنان به سنگ بخورد به همین خاطر با تولید و انتشار انواع خبرها و گزارش های منفی در خصوص محصولات تولید داخل در سطحی وسیع به دنبال تزریق نا امیدی و یاس در بین مردم  هستند و می طلبد که یکایک ما در برخورد با اینگونه خبرها، گزارش ها و مطالب طنزگونه برخوردی معقول و منطقی داشته باشیم و نه تنها این موارد را نپذیریم بلکه در جایگاه یک ایرانی متعصب و وطن دوست در مقابل مخالفان و دشمنان استقلال کشور جانانه ایستادگی و از ایران و ایرانی دفاع کنیم.

بخش دیگری از هجمه ها به صنعت خودرو، ریشه در کسب سودهای آنی و کلان از سوی دلالان و واسطه ها دارد که با التهاب آفرینی در بازار خودروهای داخلی، خودروهای خریداری شده خود را با قیمت های گزاف و غیرواقعی به فروش می رسانند و  از این مسیر به صنعت خودروی داخلی آسیب های جدی وارد می کنند که جا دارد مصرف کنندگان نهایی در خرید خودرو از محصولات داخلی تحمل و تامل بیشتری بخرج دهند و به جو کاذب افزایش بی رویه قیمت خودروهای داخلی دامن نزنند.

همچنین بخشی دیگر از هجوم رسانه ای به صنعت خودرو توسط افراد سیاسی و دست اندرکار صورت می گیرد که به دنبال مطرح کردن خود در فضای اجتماعی هستند که با تاختن به این و آن و معرفی معلول ها و عدم شناخت دقیق علت ها و ریشه های اصلی مشکلات و معضلات این صنعت، مدتی در رسانه ها و یا در بین مردم بر سر زبان ها می افتند!. با چنین رویه ای آیا می توان مشکلی از مشکلات عدیده صنعت خودرو را برطرف کرد و جامعه بزرگ صنایع خودروسازی و قطعه سازی را با ارائه راهکارهای عملی و علمی در مسیری روشن با خوداتکایی در این صنعت قرار داد؟!

گویا مطرح کردن یکجانبه مشکلات و بیان صرف معضلات صنعت خودرو بدون ارائه کوچکترین راهکار قانونی، وسیله ای برای رسانه ای شدن برخی از مسئولان سیاسی است که به نظر می رسد در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند جلب نظر افکار عمومی هستند. به این دسته از مسئولان سیاسی توصیه می شود به وظایف ذاتی خویش بیشتر توجه و عمل کنند و بسترهای قانونی حمایت از صنعت خودرو را طی فرایندهای جاری کشور فراهم کرده تا ضمن رونق بخشیدن به این صنعت، به توسعه و تقویت صنعت خودرو کمک شود.

نویسنده: امیر عالی زاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز