خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت بیان کرد:

وجود ۵۵۰ هزار ظرفیت خالی خودروسازی در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۲۱۸

معظمی‌گفت: رسیدن به تولید سه میلیون دستگاه نشان دهنده این است که صنعت خودرو و قطعه کشور فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است. اکنون در خودروسازی ما ظرفیتی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو هنوز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ در پنجمین همایش بین‌المللی خودرو که در برج میلاد در حال برگزاری است  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن خیر مقدم به مهمانان این همایش گفت: صنعت خودروی کشور در حال اوج‌گیری است مجموعه تولیداتی که ما از سال ۴۷ تا ۵۷ داشته‌ایم ۲۴۰ هزار دستگاه بوده هم از سال ۵۷ تا روز گذشته ما توانستیم ۲۱ میلیون دستگاه تولید کنیم که همین امر سبب شد امروز رنگینک ما در جهان بین ۱۴ و ۱۵ باشد این یعنی ایران جزء خودروسازان بزرگ جهان است.

منصور معظمی ادامه داد: رسیدن به تولید سه میلیون دستگاه نشان‌دهنده این است که صنعت خودرو و قطعه کشور فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است. اکنون در خودروسازی ما ظرفیتی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو هنوز وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته صنعت خودروی ما کاملا مونتاژ بود اما امروز علاوه بر طراحی حضور صادراتی داریم. هر چند بدان معنا نیست که توانستیم رضایت مردم را به دست آوریم ما هنوز به دنبال آن هستیم که در بخش کیفیت بتوانیم رضایت عمومی را جلب کنیم.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو سه درصد از جی دی پی کشور را شامل می‌شود که این امر نشان دهنده آن است که خودرو پیشران صنعت کشور است.

وی افزود: همایش امسال بر روی قطعه‌سازی تمرکز دارد در کشور ما ۱۵۰۰ قطعه‌ساز رسمی وجود دارد و این نشان دهنده بزرگی این قشر است. اگر ما این صنعت را تقویت نکنیم مجبور به واردات هستیم که این بر خلاف اقتصاد مقاومتی است.

معظمی گفت: هفته گذشته رئیس‌جمهور بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور تاکید کردند کارهای این نوسازی انجام شده و منابع ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری آن از طریق وزارت نفت و سیستم بانکی تامین شده است ما انتظار داریم بعد از چهار سال با نوسازی ۲۰۲ هزار دستگاه خودروی سنگین ناوگان حمل و نقل کشور تغییر قابل ملاحظه‌ای بکند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز