خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره منابع طبیعی البرز:

از همیاری مردم برای فرهنگ سازی استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۹۳

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز مشارکت مردمی را مهم دانست و افزود: از همیاری مردم برای فرهنگ سازی و حفظ منابع طبیعی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد فرضی در جمع نمایندگان بخشداری‌ها و شوراهای حوزه های آبخیز استان که در راستای جلب مشارکت مردمی، تشکیل شد، گفت: هدف از تشکیل این نشست، تشویق و ترغیب بخشداران و دهیاران به عنوان همکاران مردمی است که در حوزه منابع طبیعی می‌توانند کمک خوبی محسوب شوند چراکه این بخش از آن مردم است و ما در کنار مردم، برنامه‌های دولت را عملیاتی می‌کنیم. 

فرضی با یادآوری مشارکت مردمی در سنوات گذشته، تصریح کرد: مردم در زمانی که حوادثی چون آتش سوزی، سیل و یا تصرفات غیر قانونی صورت می گیرد، بدون هیچ توقعی حضور فعال دارند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی البرز به مشکلات مردم در پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: آلودگی صوتی و تردد تجهیزات و ماشین آلات در احداث پروژه آزادراه تهران-شمال، مشکلاتی برای روستاهای این بخش ایجاد کرده که با مطرح کردن آن در جلساتی، بخشی از این موارد رفع شده است.

فرضی اظهار داشت: عمده اقدامات اداره منابع طبیعی در 517 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان و با مشارکت مردمی، انجام شده است.

وی از کنترل 3 تا 4 برابری دام در البرز خبر داد و افزود: در بخش کنترل مراتع، هماهنگی خوبی داشتیم اما تا وضعیت مطلوب، فاصله داریم که باید با کنترل بیشتر، حاصل شود لذا باید مجوز مربوطه در اختیار صاحبان واقعی دام قرار گیرد و از سوء استفاده افراد سودجو، ممانعت شود.

این مدیر استانی در پروژه های آبخیزداری، اصلاح هندسی و حفاظت و پایش، مشارکت مردمی را مهم دانست و افزود: از مردم توقع کمک مالی نداریم لکن در ارتباط با بحث فرهنگ سازی و حفظ منابع طبیعی، از صاحبان نظر، استقبال می کنیم.

فرضی گفت: اطفای حریق، بخش عمده‌ای از حفاظت را شامل می شود که به واسطه افزایش گردشگری و بالا رفتن دما، گسترش پیدا می کند و خوشبختانه با شروع فصل بارندگی این دغدغه کاسته خواهد شد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی استان البرز، تاکید کرد: در طول 4 سال اخیر، تعداد احداث معادن به 5 مورد کاهش پیدا کرده که حدود 8 هزار مترمربع در شهرستان اشتهارد واگذار شده است.

وی اضافه کرد: بعضی از پروژه‌ها به دلیل ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن دارای اولویت است و با این وجود به دلیل احساس مسئولیت، چنانچه دلایل احداث معادن از طرف افراد خارج از استان و بدون منطق و قانون باشد، ممانعت خواهیم کرد.

فرضی در ارتباط با گردشگری، اضافه کرد: طالقان و آسارا علاوه بر جاذبه گردشگری به دو منطقه بحرانی تبدیل شده و حوادثی چون سیل، تخریب و تصرف اراضی، منابع طبیعی این دو منطقه را تحت تاثیر قرار داده است و لازم است اقدامات حفاظتی در این مناطق بیشتر ‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز