خبرگزاری کار ایران

عبدالرضا ابراهیمی مطرح کرد:

ضرورت تجهیز سرجنگلبانی جاده کرج-کندوان/اهمیت مشارکت مردمی در مناطق دوردست

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۴۴

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از مشارکت مردمی در حوادث آتش سوزی و تصرف اراضی، تجلیل کرد و گفت: تجهیز سرجنگلبانی های جاده کرج-کندوان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا ابراهیمی امروز در اولین نشست با بخشداری و شوراهای حوزه های آبخیز در جلب مشارکت مردمی با اشاره به وظیفه اداره منابع طبیعی به وظایفی چون گشت و کنترل، اطفاء حریق، اطلاع‌رسانی و دفع آفات جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت: حضور مستقیم مردم در پیشبرد اهداف ذکر شده، می‌تواند از شیوه حاکمیت مطلق دستگاه‌های دولتی بکاهد. مسئولان منابع طبیعی البرز از مشارکت مردمی به خوبی استقبال می کنند.

وی افزود: در مواقع بحرانی و ایجاد حادثه همچون آتش‌سوزی و یا تصرف اراضی مناطقی که دسترسی راحتی ندارد، اطفاء حریق و یا رفع تصرف اراضی ملی با همیاری و بسیج مردمی و مسئولان آن منطقه از پیشرفت حادثه جلوگیری می‌کند.

معاون منابع طبیعی البرز با اشاره به ضرورت تجهیز 5 تا 6 سرجنگلبانی کوچک مستقر در جاده چالوس گفت: تامین امکانات در مراکز مستقر در جنگلبانی استان در راستای نیاز مناطق، لازم و ضروری است و قصور و کوتاهی آنها می‌تواند صدمات پرهزینه ای به منابع طبیعی وارد کند در حالی که منابع طبیعی هدیه خداوند است که باید به سلامت به دست آیندگان برسد.

ابراهیمی با اشاره به جذابیت‌های جاده کرج - کندوان گفت: این مسیر جزو 10 جاده زیبای جهان محسوب می‌شود و حفظ آن بر عهده مردم و مسئولان است.

معاون منابع طبیعی البرز، آفات را خطر جدی دانست و گفت: وجود حشرات شاید در تعداد و وسعت کم بی‌خطر باشند اما همین حشرات کوچک اگر از حد طبیعی خارج شود، در بازه زمانی طولانی آسیبی جبران ناپذیر وارد می‌کنند.

وی به ملخ شکم بادمجانی اشاره کرد و گفت: این حشره برای اولین بار در استان گیلان و بعد قزوین و البرز و در نهایت در تهران هم دیده شد.

ابراهیمی افزود: باید با آموزش و پیش آگاهی با چنین پدیده‌هایی که به منابع طبیعی خسارت می‌زند، مقابله کرد و علی‌رغم اینکه اجازه سم‌پاشی نداریم باید به صورت مکانیکی و بیولوژیک با آفات مبارزه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز