خبرگزاری کار ایران

چهره‌های سیاسی، ورزشی و هنری که سابقه مداحی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۰۵۹

چند سال اخیر با گسترده شدن فعالیت رسانه‌ها، تصاویر زیادی از حضور چهره‌های ورزشی، سیاسی و هنری در هیأت‌های مذهبی با عنوان مداح منتشر شده است.

به گزارش ایلنا، عماد افروغ، نماینده پیشین مجلس یکی از افرادی است که به صورت سنتی و حزن‌آلود به مداحی اهل‌بیت می‌پردازد. عماد افروغ از جمله نمایندگان مجلس هفتم بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم از طرفداران محمود احمدی‌نژاد بود که بعد از انتخابات بر جرگه مخالفان وی پیوست، هر از چندگاهی از سیاست‌های دولت نهم و دهم انتقاد می‌کرد.

محمد بحرانی، صداپیشه مشهور تلویزیون یکی دیگر از افرادی است که می‌توان او را در لیست چهره‌های سرشناسی که سابقه مداحی دارند قرار داد. امسال فیلمی از نوحه‌خوانی محمد بحرانی (صداپیشه جناب‌خان) در هیأت خوزستانی‌های مقیم مرکز منتشر شد که با استقبال کاربران فضای مجازی همراه شد.

بنیامین بهادری، خواننده پاپ در مورد سابقه مداحی خود می‌گوید: «مداحی را از فضاهای مدرسه و دبیرستان آغاز کردم. اما اصلی‌ترین مداحی‌ام در تکیه‌ای در سلسبیل بود. آنجا را بسیار دوست دارم. چند سالی در این تکیه نوحه خواندم. آخرین باری که آنجا خواندم ٢٠ سالم بود.» این روزها در فضای مجازی فیلمی قدیمی از بنیامین بهادری خواننده سرشناس پاپ منتشر شده است که او را در حین روضه خوانی در مراسمی با حضور حسن خلج نشان می‌دهد.

سید مهدی سیدصالحی، بازیکن سابق فوتبال یکی دیگر از چهره‌هایی است که سابقه مداحی دارد. سید صالحی در این رابطه گفته است: « خودم را مداح نمی‌دانم من فقط زمزمه می‌کنم و لیاقت مداح بودن را ندارم.»

رضا حقیقی بازیکن اسبق پرسپولیس هم یکی از مداحان بنام کشور است. صدای خوش، رعایت ریتم و سبک جالب خواندن حقیقی باعث شده که بسیاری در ابتدا باور نکنند این صدا متعلق به این بازیکن اسبق فوتبال است.

غلامحسین پیروانی را پیرغلام ورزشکاران در زمینه مداحی می‌دانند. سرمربی سابق تیم فجر سپاسی که علاقه وافری به شعرخوانی دارد از زمان‌های دور در هیأت‌های مذهبی شهر شیراز به مداحی اهل بیت می‌پرداخت و با پخش این مراسم از برنامه نود، مردم دیگر شهرها نیز با خواندن وی آشنا شدند. سبک مورد علاقه غلامحسین پیروانی، نواهای سنتی عزاداری است.

مهرداد میناوند و فرهاد کاظمی دیگر مداحانی هستند که در جمله مربیان و فوتبالیست‌ها قرار می‌گیرند. اهالی جنوب شهر تهران به ویژه محله «نازی آباد» بارها و بارها شاهد مداحی فرهاد کاظمی مربی سابق تیم فوتبال سپاهان بوده‌اند.

رضا صادقی که به گفته خود خوانندگی را از مداحی آغاز کرده است، در دهه اول محرم به خواندن مرثیه اباعبدالله در شهر بندرعباس می‌پردازد که این کار او با استقبال شدید طرفدارانش نیز مواجه شده است. نزدیکی صدای صادقی به مداحان باعث دلنشینی بیشتر صدای این خواننده معروف پاپ ایران است.

حامد زمانی دیگر خواننده پاپ است که علاقه فراوانی به محرم و عزاداری اباعبدالله دارد که نخستین کار رسمی خود را نیز با خواندن آهنگی برای امام حسین(ع) آغاز کرده است. زمانی خواننده آهنگ مرگ بر آمریکا نیز است. همخوانی رضاهلالی مداح معروف تهران با این خواننده، در مورد امام رضا(ع) نیز با استقبال مخاطبان فضای مجازی همراه شد.

منبع: شهروند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز