خبرگزاری کار ایران

خروج صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع‌کوچک از لیست واگذاری ها

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۳۱

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام‌کرد: در جهت حمایت از تولید و حمایت از واحدهای تولیدی با موافقت کمیسیون اقتصادی دولت این صندوق از لیست واگذاری ها خارج شد.

به گزارش ایلنا ، محمد حسین مقیسه در مجمع عمومی صندوق گفت: موضوع واگذاری صندوق های زیر مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در دوسال گذشته مطرح بود که با تلاش فراوان مسئولین وزارت خانه وهمراهی و مساعدت وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی، ابتدا کمیسیون فرعی اقتصادی دولت و سپس کمیسیون اصلی اقتصادی دولت موافقت نمودند ، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک،صندوق ضمانت صادرات و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک از شمول واگذاری ها خارج شوند.

وی افزود:با تصویب کمیسیون اقتصادی دولت ، موضوع برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال شد.

مقیسه افزود: این گونه صندوق ها در اکثر کشورهای دنیا، تحت نظر دولت ها اداره می شوند چراکه ماهیت آن حمایتی و تقبل ریسک های است که بخش خصوصی توان انجام آن را ندارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در ادامه برگزاری مجمع، با اشاره به نیاز این صندوق به افزایش سرمایه گفت: تاکنون بیش از 6 برابر سرمایه صندوق، ضمانت نامه صادر شده است و برای ادامه فعالیت، نیاز فوری به افزایش سرمایه داریم.

وی گفت: در صورت عدم افزایش سرمایه ، امکان محدودیت های جدید برای صدور ضمانت نامه وجود دارد و این در حالی است که در شرایط اقتصادی فعلی کشور ، باید حمایت از صنایع کوچک بیش از پیش مد نظرباشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تصریح کرد: تلاش های زیادی برای افزایش سرمایه در بودجه سال 97 و آیین نامه اجرایی تبصره 18 انجام شد اما متاسفانه به سرانجام نرسید.

وی گفت: امیدواریم یا تلاش های که در حال انجام است و مساعدت مجلس شورای اسلامی، افزایش سرمایه صندوق در سال آینده محقق شود.

مقیسه در ادامه گفت:اساسنامه صندوق نیاز به اصلاحاتی در جهت تسهیل حمایت از صنایع کوچک دارد که در این سالها به دلیل این که صندوق در لیست واگذاری ها بوده ، امکان قانونی برای این اصلاحات نبود اما با رفع موانع واگذاری، امیدواریم بتوانیم با همراهی اعضا مجمع، اصلاحات اساسنامه را انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: در سال 96 روند صدور ضمانت نامه 43 در صد رشد داشته است و بخش قابل توجهی از این ضمانت نامه ها برای صنایع مستقر در مناطق محروم بوده است.

وی گفت: بانک های سینا، ملی و کشاورزی در سال گذشته بیشترین ضمانت نامه را برای صنایع کوچک پذیرفته اند و هم اکنون رابطه خوبی بین صندوق و نظام بانکی برقرار است که امیدواریم این همکاری و تعامل برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک توسعه یابد.

مقیسه گفت:بیشترین ضمانت نامه در سال گذشته برای استان های خراسان رضوی، خوزستان، گیلان ، ایلام و کرمانشاه صادر شده است.

بنابراین گزارش، مجمع عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و دادگستری برگزار شد .

در این جلسه ضمن تصویب صورت های مالی و تقدیر از عملکرد مطلوب صندوق در سال گذشته به اهمیت دادن به نظام اعتبارسنجی به منظور کاهش خسارت ها، اهتمام بیشتر به مقوله وصول مطالبات و به ثمر رسیدن مطالعه تطبیقی صندوق با الگوهای مشابه خارجی جهت اصلاح فرایندها و ساختار صندوق تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز