خبرگزاری کار ایران

چگونه مشارکت مردمی اداره شهرها را آسانتر می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۲۲۸

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران شهری باید برنامه‌هایی تدوین کنند که با افزایش مشارکت مردمی، سرمایه‌گذاری در شهرها را داشته و بتوانند از محل توسعه خدمات شهری هزینه‌های اداره شهرها را تامین کنند.

زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارنظر دبیر انجمن اقتصادشهری ایران پیرامون نظام‌مند بودن بودجه شهری گفت: بر اساس آمار منتشر شده سال 95 حدود 74 درصد جمهیت کشور شهر نشین هستند این بدان معناست که مسئولیت مدیریت شهری در حال سنگین ترشدن است.

وی افزود: مدیران شهری در مقام دولت‌های محلی هستند که به صورت خرد و کلان با امور شهروندی در ارتباز بوده و باید برای ارتقاء شاخص‌های رفاه شهروندان برنامه تدوین کنند برنامه‌هایی که در آن صعود رفاه و توسعه شهری برای شهروندان آن شهر محسوس باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: تدوین بودجه عملیاتی، بودجه‌ای که مبتنی بر اولویت‌های هزینه‌ای بوده و بیشترین کارایی و عملکرد را داشته باشد از مهمترین وظایف مدیران شهری است که باید برای تامین سرمایه از روش‌های روز دنیا استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: سالهاست شهرها با بودجه دولتی اداره نمی‌شوند و مدیران شهری باید روش‌هایی برای مشارکت مردم و هدایت سرمایه به حوزه شهری داشته باشند تا بازی دولت‌ها با ارقام بودجه‌ای خللی به برنامه‌های آنها وارد نکند.

این نماینده مردم مبارکه در مجلس همچنین با اشاره به الگوگیری از شهرهای بزرگ دنیا گفت: در بسیاری از شهرهای دنیا، مدیران با تمرکز برخدمات شهری و توسعه روز آن از عوارض بدست آمده منتفع می‌شوند،چنانکه توسعه حمل و نقل عمومی نظیر منو ریل و ترن‌های هوایی که در ایران به آن پرداخته نشده است محل تامین بودجه شهرداری محسوب می‌شود.

سعیدی ادامه داد: البته شهرهای  ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه که هنوز شاخص‌های رفاه شهری آن تکمیل نشده باید از سوی دولت‌ها نیز مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز