خبرگزاری کار ایران

برای کمک به خانواده‌های چندقلودار از بنیاد علوی الگو بگیرید

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۰۶

در روزهایی که پوشک کمیاب شده و نرخش به عرش رسیده، راحت تر می‌توان حال خانواده هایی که فرزند دو قلو یا چند قلو دارند را درک کرد. خانواده‌هایی که بنیاد علوی از مدت ها پیشتر حال و روزشان را درک کرده و برای کمک به ایشان پا به میدان عمل گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صحبت درباره یکی از خدمات ویژه بنیاد علوی است که جامعه هدف آن، خانواده های دارای فرزندان چندقلو هستند. آن دسته از خانواده هایی که می‌توان به تعبیری ایشان را پرنوزاد خواند و انبوه مشکلات پیش روی ایشان را تجسم کرد. مشکلاتی از قبیل کمبود مایحتاج اولیه این نوزادان که تامین آنها برای پدر و مادرهایی که شلوغ ترین روزهای عمرشان را سپری می‌کنند، دشوارتر هم هست.

البته برای اغلب‌مان زیاد پیش آمده که با خانواده های دارای فرزند دو قلو برخورد داشته باشیم و بخشی از مشکلاتی که با آنها روبرو هستند را درک کرده باشیم، اما دیدار با آن دسته از خانواده هایی که سه قلو یا بیشتر دارند، اتفاقی کمتر تجربه شده است و به همان نسبت، درک حال و روز این خانواده ها، دشوارتر خواهد بود.

خانواده‌هایی که اگر از نظر مالی مشکل نداشته باشند هم اداره شان بسیار دشوار به نظر می‌رسد تا جایی که ممکن است اقتصاد خانواده به مشکل خورده و حتی موجب سقوط دسته جمعی ایشان به فقر و مشکلات فراوان شود. مشکلی که این روزها و در نتیجه برخی اتفاقات ناخوشایند رخ داده در کشورمان، قابل لمس تر شده است.

درباره کمبود پوشک و افزایش نرخ آن سخن می‌گوییم که عاملش مشکلات واردات و تولید یا هجوم مردم برای خرید یا هر عاملی باشد، به شدت خانواده های دارای نوزاد را تحت تاثیر قرار داده و دو دو تا چهارتای محاسبات دخل و خرجشان را بر هم زده است. مشکلی که موجب شده پوشک به صدر اخبار برسد و تدابیر متفاوتی برای رفع این مشکل در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

البته ابعاد مشکل پوشک برای خانواده های چندقلودار بسیار بزرگتر است و هر افزایش قیمتی در این خصوص می‌تواند این خانواده ها را به مشکلی بزرگ و گاه غیر قابل رفع دچار کند اما این تنها چالش پیش روی این خانواده ها نیست، بلکه تامین غذا و پوشاک این کودکان هم در میان است. تغذیه ای که در دوران نوزادی به شیرخشک محدود است که آن هم گفته می‌شود بازار ملتهبی دارد.

البته به شیر خشک، موارد متعدد دیگری را هم می‌توان افزود که نتیجه نوسان قیمت شان برای خانواده های پرنوزاد، ترس آور است و می‌تواند اقتصاد این خانواده ها را فلج کند. خانواده هایی که از دو سه سال پیش بنیاد علوی کوشیده در قالب طرحی ویژه، از ایشان حمایت به عمل آورد و مانع از سقوط شان به فقر و مختل شدن زندگی شان شود.

طرحی که خانواده‌های دارای فرزند سه قلو یا بیشتر را شامل می‌شود و خدمات ارائه شده به ایشان، شامل ارائه شیرخشک و پوشک مورد نیاز نوزادان به صورت رایگان است. با این ملاحظه که در صورت وجود مشکلات مالی شدید در این خانواده‌هالنگر، به برقراری مستمری ماهانه برای ایشان، پرداخت کمک هزینه خرید یا رهن خانه و برخی کمک های مشابه هم می‌رسد.

کمکی که بر اساس آمارها، تا پایان سال 96 حدود 330  خانواده پرنوزاد از آنها بهره مند شده‌اند. خانواده هایی که سه قلو یا بیشتر دارند و علاوه با تامین هزینه های جاری نوزادانشان، درصدی از ایشان به مشکلات دیگر مانند مسکن هم دچار بوده‌اند. خدمتی کم سابقه که با توجه به شرایط این روزهای کشور، جا دارد به خانواده های دارای دوقلو هم سرایت داده شود، اما از توان بنیاد علوی خارج است.

اقدامی ضروری و حتی حیاتی که می‌بایست برای حمایت از خانواده های دارای فرزند دوقلو صورت گیرد و برای اجرای آن، الگوی موفق بنیاد علوی در حمایت از خانواده های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر در دست است، اما زمانی محقق خواهد شد که امثال مجلس و دولت پای کار بیایند؛ نهادهایی که همیشه بر ضرورت افزایش جمعیت کشور تاکید موکد دارند و حالا ضرورت دارد در میدان عمل هم وارد شده و یاری گر خانواده هایی باشند که در معرض آسیب های بسیار جدی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز