خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری خبر داد:

سلامت خانواده و جامعه در گرو سلامتی بانوان است

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۳۸۷

محمد محبوب معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری گفت: حرکت و تلاش یکی از ویژگی های حیاتی انسان دارای انگیزه است و عاملی برای رشد، سلامت و نشاط می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرداری ساری با نگاه مدبرانه خود در مدیریت شهری، فعالیت های خود را در تمامی حوزه هادر نظر گرفته و خانواده ، فرهنگی و هنری ، ورزشی و اجتماعی، بهداشت و سلامت را همسنگ عمران و آبادانی مطرح نمود چون شهر با شهروند توسعه می یابد و شعار شهرداری ساری شد:  " شهر بامردم نه شهر برای مردم"

توجه ویژه به زنان و دختران در رشد فرهنگی اجتماعی خانواده ساروی،  در مدیریت شهری ساری، جای خرسندی است و تاسیس سراهای تداوم از مهمترین سیاست راهبردی و برنامه ریزی در این حوزه بوده است. در این سراها با تشکیل کارگروه های مختلف از اجتماعی و فرهنگی، علمی و بهداشتی و سلامت، ورزشی و تفریحی، آموزش شهروندی، گام موثری در شهری با شهروند محور  برداشت.

در راستای سلامت شهروندی و نشاط اجتماعی، برنامه های مختلفی در سراهای تداوم و ارشد، قرارگاه جهادی 1 و همچنین سازمان ها و شهرداری مناطق برگزار می شود که بخش اعظم فعالیت برای بانوان و کودکان است. درگفتگویی با محمد محبوب معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری با تاکید بر سلامت بانوان ، سلامتی خانواده و جامعه را در گرو سلامتی آنان دانست و اظهار داشت: اگر بانوان با نشاط، سالم، پر انرژی و شاداب باشند بدون شک جامعه‌ای سالم و شاداب نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به فعالیت 6 سرای تداوم و هم چنین سرای ارشد و قرارگاه جهادی 1 مناطق مختلف ساری ، آموزش فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، نحوه مصرف صحیح دارویی و مکمل ها، تغذیه سالم، ورزش و تفریح و مهارت های زندگی و شغلی، کودکیاری، مشاوره ها در حوزه کودک و نوجوان، فردی و زوجین، خانواده، تحصیلی و حقوقی را از جمله برنامه های  برای زنان برنامه های مختلف در حوزه زنان عنوان کرد و افزود: این کارگاه ها با کارشناسان مجرب شهرداری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی، و نهادها و سازمان های مرتبط برگزار می گردد .

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری ادامه داد:با توجه به اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه زنان کشور و تاثیر آن بر تمامی ابعاد سلامت ، این موضوع با هدف سلامت زنان، خانواده سالم و جامعه پویا مورد توجه قرار گرفته است، این در حالی است که زنان ما از ورزش به عنوان تنها نسخه رایگان به خوبی بهره گیری نمی کنند.

محبوب  با اشاره به‌ضرورت توجه به تغذیه سالم و برخی روش‌های پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی از نگاه متخصصان گفت: پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی نیازمند توجه به تغذیه سالم و تحرک بدنی است.

وی از مشارکت درکمپین سلامت اردیبهشت ماه سالجاری در راستای ارتقای سلامت و بهداشت گفت و افزود: درراستای سیاست های کارگروه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کمپین ها یی  با عناوین، روز جهانی دیابت در 23 آبان و همچنین اول تا دهم آذر کمپین افسردگی برگزار می شود.

معاون فرهنگی شهرداری ساری  متذکر شد: البته در طول سال کارگاه هایی در  راستای تغذیه سالم و جلوگیری از چاقی و دیابت و اصلاح غلط الگوی غذایی و بیماریهای قلبی و عروقی برگزار می شود.

وی با اشاره به نقش تحرک بدنی در سلامت افراد و به‌ویژه زنان گفت: اگر زنان شاداب، توانمند و با اعتمادبه‌نفس باشند، می‌توانند فرزندانی سالم و پویا تربیت کنند.

محبوب، با تاکید بر توسعه ورزش همگانی ، آن را از سیاست های شهرداری در جهت ارتقای سلامت زنان عنوان کرد و افزود:، فقر حرکتی دختران و زنان ساکن در مناطق مختلف شهری بخصوص در حاشیه ها نگران‌کننده است.

وی گفت: سلامتی بانوان دغدغه جدی مسئولان نظام بهداشت و سلامت و شهرداری ساری بوده و گام‌های موثری در این حوزه برداشته شده است، امروزه با وجود امکانات مناسب ، می طلبد تا بانوان در ارتقای شادابی و سلامت خود تلاش کنند.

معاون فرهنگی شهرداری ساری با تاکید براینکه بانوان نقش اصلی را در خانواده ایفا می‌کنند، وقتی که حال مادر خوب باشد، فعال و با نشاط در خانواده فعالیت کند اعضای خانواده نیز حتما با نشاط و سالم خواهند بود، افزود: ضرورت دارد تا بانوان به سلامتی خود بیشتر توجه کنند ، کما اینکه این امر در جامعه ما خیلی کمرنگ است.

وی با اشاره به اینکه حرکات اصلاحی شامل کودکان و بانوان از اهداف مهم بشمار می رود، افزود: برنامه های مختلف ورزشی  و مسابقات در حوزه کودکان و بانوان در سراهای تداوم شهرداری ساری برگزار می شود.

محبوب با اشاره به این موضوع که بانوان به خودشان به عنوان اولویت اول زندگی نگاه نمی‌کنند و شاید حتی برخی‌ها احساس کنند اگر خودشان را اولویت اول بدانند خودخواهی است، اضافه کرد: اما قرار دادن خودشان در اولویت آخر در واقع ظلم به خودشان و حتی دیگران است، چرا که وقتی مادر و همسر یک خانواده به خودش اهمیت دهد روحیه و توان بیشتری برای رسیدگی به خانواده را پیدا می کند.

لازم به ذکر است همزمان با هفته سلامت بانوان ،  28 مهر روز جهانی پوکی استخوان کارگاهی با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین کارگاه هایی شامل افزایش سلامت روا ن زنان، زن ایده آل در دنیای واقعی، تاثیر سلامت زن برخانواده، بهداشت و سلامت جنسی، کم خونی و عوارض آن،  در سراهای تداوم و ویزیت رایگان قلب در قرارگاه جهادی 1با حضور پزشکان متخصص برگزار شد.

در کارگروه سلامت روان و جسم کارگاه های مختلف شامل رابطه سلامت روان با حمایت اجتماعی، آموزش انواع سبک فرزند پروری، شناخت راهکار مقابله با افسردگی، خطاهای شناختی بین همسران، ارتباط بدون خشونت، شادکامی در زندگی، مهارت خلق منفی نوجوانان، راههای ترک عادت ناخوشاینددر کودکان، مادر و کودک و کارگاه های مختلف مذهبی و فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، کارگاه های آموزشی شهروندی و هنر های مختلف شامل قالی بافی، شمع سازی، شطرنج، گلپروری، کارگاه های محفل اشتیاق و آگاهی و کتابخوانی، برنامه های مختلف ورزشی در سراها بر اساس زمان بندی برگزار می شود.

*تمام خدمات در سراهای تداوم رایگان می باشد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز