خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی:

35 هزار هکتار کشت هندوانه کاهش یافت / طراحی سامانه برای رصد کشت سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۰۵۱

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از کاهش 35 هزار هکتاری سطح زیر کشت هندوانه طی چند سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین اصغری مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی که امروز شنبه ۱۷ شهریور در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه سطح زیر کشت این محصولات در سال زراعی پیش رو 2700 هکتار است که توسعه کشت نشائی، آبیاری تیپ، مالچ‌پاشی و جابه‌جایی به گلخانه از جمله خیار، گوجه فرنگی،‌ بادمجان، فلفل و انواع سبزیجات در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این موضوع را از دو طریق دنبال می‌کنیم که افزایش بهره‌وری و تولید بالاتر به ازای هر واحد آب از یکسو و انتقال به گلخانه از سوی دیگر پیگیری می‌شود، به طوری که سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی را از 150 هزار هکتار به 120 هزار هکتار رسانده‌ایم.

اصغری در ادامه تصریح کرد: برنامه سطح زیر کشت به صورت فصلی اعلام می‌شود،‌ ولی برای کشت استمرار در مناطق جنوبی مرداد ماه این برنامه اعلام می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از کاهش 35 هزار هکتاری سطح زیر کشت هندوانه طی چند سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در برخی نقاط به دلیل افزایش بیش تولید و کنترل بازار نگرانی داریم و اگر چه برای تولید داخلی برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما این برنامه‌ریزی براساس نیاز سرانه داخلی، صادرات و مصرف صنایع تبدیلی است، اما همه  اینها بستگی به این دارد که کشاورزان سطح زیر کشت را رعایت کنند

وی با اشاره به  طراحی سامانه‌ای برای رصد کشت محصولاتی از جمله سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تشریح کرد: این سامانه 15 روز گذشته به 8 استانی که در توسعه استمرار به ما کمک می‌کنند، ابلاغ شده و سال آینده برای همه استان‌ها ابلاغ می‌شود که می‌تواند ما را در برآورد سطح زیر کشت این 3 محصول و تولید آن کمک کند.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر این سامانه تکمیل شود، قبل از اینکه اتفاقی بیفتد می‌توانیم بازار را کنترل ‌کنیم و کاهش ضایعات داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز