خبرگزاری کار ایران

با بهره‌برداری رسمی از فاز نخست نیروگاه دماوند

برق ۱۲ واحد پتروشیمی در فاز دوم تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۹۳۶

مدیرعامل پتروشیمی دماوند گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه دماوند ۶۴۸ مگاوات برق ۱۲ واحد پتروشیمی در فاز دوم عسلویه تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا سمیعی شامگاه دوشنبه دوازدهم شهریور در یک نشست خبری با اشاره به این‌که این مجموعه تامین‌کننده یوتیلیتی برای ۲۴ طرح پتروشیمی فاز دوم عسلویه است، افزود: پس از اتمام سه فاز این طرح، ۲ هزار مگاوات برق، ۴۰۰ هزار مترمکعب انواع آب صنعتی و ۶۵۰ هزار مترمکعب اکسیژن برای واحد متانول، ۱۸۹۰ تن بخار و واحد جمع‌آوری پساب در اختیار واحدهای پتروشیمی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که فاز نخست این طرح که شامل ۶۴۸ مگاوات برق و ۷۸۰ تن بخار می‌شود از سوی رئیس جمهوری به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در این فاز، ۳۰۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

سمیعی در ادامه در مورد راه‌های ارتباطی برق با منطقه افزود: در حال حاضر سه راه ارتباطی برای تبادل برق وجود دارد؛ یکی از این راه‌ها پست تطبیقی ۱۰۰ مگاوات با پتروشیمی مبین، دیگری اتصال به شبکه ۱۳۲ کیلو ولت و راه سوم اتصال به برق سراسری است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند در مورد تبادل گاز و بخار بین دو تامین‌کننده یوتیلیتی برای پتروشیمی‌های عسلویه گفت: از طریق خط لوله حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب با پتروشیمی مبین ارتباط گازی خواهیم داشت و هم‌اکنون ۶۰ تن بخار برای پتروشیمی مبین ارسال می‌کنیم که به فاز یک پتروشیمی ارسال می‌شود و خط اکسیژن و نیتروژن و آب DM نیز بین پتروشیمی دماوند و پتروشیمی مبین برقرار خواهد شد.

طرح پتروشیمی دماوند برای تامین یوتیلیتی و خدمات جانبی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی، الفین‌های ۵، ۱۱، ۱۲، ۱۴ و ۱۶، متانول‌های کیمیای پارس خاورمیانه، دنا، سبلان، ونیران، مرجان، دی پلیمر آرین، آرمان متانول و متانول/ آمونیاک ارگ شیمی پارسا؛ جداسازی اتان، پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی مهر، طرح‌های آمونیاک - اوره (هنگام، هرمز و لاوان) آمونیاک ۲، توسعه پتروشیمی جم و پلی استایرین پارس، طرح PP/PDH شرکت مهر پترو کیمیا و MEG مروارید در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در محدوده فاز ۲ طرح‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس احداث خواهد شد. ماده اولیه این طرح گاز طبیعی و آب دریاست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز