خبرگزاری کار ایران

با راه‌اندازی پتروشیمی دماوند؛

بساق زاده: برق و بخار مجتمع‌های پتروشیمی فاز٢ عسلویه تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۱۸

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: برق و بخار ٢۴ مجتمع پتروشیمی(فاز دو عسلویه) با راه‌اندازی پتروشیمی دماوند در آینده نزدیک تامین می‌شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: برق و بخار ٢۴ مجتمع پتروشیمی(فاز دو عسلویه) با راه‌اندازی پتروشیمی دماوند در آینده نزدیک تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، علی محمد بساق زاده گفت: هم اکنون توربینهای گازی و بویلرهای اصلی پتروشیمی دماوند در مرحله راه‌اندازی است و با راه‌اندازی ٢۴ مجتمع پتروشیمی در فاز دو عسلویه، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور حدود ٣٠ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گفته علی محمد بساق زاده فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند تا پایان شهریور ماه امسال بیش از ٩٠ درصد پیشرفت داشته است.

وی از تلاش شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور برای ایجاد کارگروه ساخت داخل با همکاری مجتمع‌های پتروشیمی برای تامین کالا از داخل کشور خبر داد و افزود: هم اکنون در وزارت نفت دستورالعملها و مصوبه‌هایی تهیه شده که بر اساس آنها شرکتهای داخلی معتبر برای تامین کالا در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به ارتباط قیمت خوراک با محصولات پتروشیمی تولید شده در فرمول پیشنهادی وزارت نفت برای خوراک افزود: هم اکنون همکاری زیادی با سازمان استاندارد کشور برای تدوین استاندارد ملی محصولات پتروشیمی در حال انجام است.

دورخیز NPC برای راه اندازی واحدهای نیمه کاره پتروشیمی

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که هم اکنون اقدام‌های زیادی برای راه‌اندازی واحدهای جدید همچون پتروشیمی لرستان در حال انجام است، گفت: با توجه به همکاری خوب پتروشیمی تبریز این مجتمع تا دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

بساق زاده واحد دوم آنالید پتروشیمی کارون، قطعه دوم خط لوله اتیلن غرب و واحد اس پی آر پتروشیمی تخت جمشید را از دیگر پروژه‌های صنعت پتروشیمی دانست که تا ماه آینده به تولید خواهند رسید.

وی درباره آخرین وضعیت پتروشیمی هگمتانه همدان نیز گفت: در صورت رفع مشکلات این مجتمع همچون بحثکمبود آب، این مجتمع تا سه ماه آینده قابلیت راه اندازی دارد.

بساق زاده با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران به عنوان صنعتی پیشرو و رو به رشد در سالهای اخیر با وجود تمام چالشهای پیش رو توانست به بسیاری از اهداف خود دست یابد، گفت: اکنون این صنعت ارزش آفرین به دنبال کاهش خام‌فروشی و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر است تا بتواند در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد، مبنای کار مجتمع‌های پتروشیمی هم اکنون و آینده بر اساس زنجیره تولید است.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر تولید ایران در بخش متانول بود، اما هم اکنون سیاست برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر تولید پروپیلن، پلی پروپیلن، اتیلن، پلی استایرن، اولفین و انواع گریدهای با ارزش است.

به گزارش ایلنا، از زمان تشدید تحریم‌ها و محدودیت‌های بین المللی در زمینه فروش میعانات گازی، این خوراک بدون هیچ محدودیتی به مجتمع‌های پتروشیمی نوری، بوعلی، بندر امام و تبریز اختصاص داده می‌شود، از این رو می‌توان ادعا کرد که ایران توانسته از این محدودیت کمال استفاده را برای ایجاد ارزش افزوده در خاک خود انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز