خبرگزاری کار ایران

امروز در استان البرز؛

طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۴۴۷

اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان که به صورت خصوصی راه اندازی می شود، اشتغال حدود پنج هزار نفر را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی امروز با تقدیر از سرمایه ‌گذاران شهرک خصوصی بهارستان گفت: استفاده از درآمد این شهرک در آسایشگاه کهریزک بسیار امیدوارکننده است، هیچ منتی برای ما ندارد و تلاش ما این است که هر چه سریعتر سرمایه‌گذاری انجام و واحد‌های این شهرک به بهره‌برداری برسد.

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: شهرک صنعتی بهارستان یکی از بهترین شهرک‌های تاسیس شده توسط بخش خصوصی در کشور است که به صورت هیات امنایی برای بخش خیریه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمایندگان مجلس هم با تمام توان از این حرکت خیرخواهانه حمایت می‌کنند. 

محمدامین فرشی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز در این مراسم تصریح کرد: اوج تسهیل‌گری دولت برای بخش خصوصی در طی این مدت بحث صدور مجوز تاسیس برای فاز 50 هکتاری شهرک صنعتی بهارستان بود.

وی با تقدیر از پیگیری استاندار البرز و نمایندگان مجلس برای صدور مجوز خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نشان داد که توانایی‌های زیادی در ایجاد کارآفرینی و اشتغال در استان البرز دارد.

جهانگیر شاهمرادی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نیز ابراز داشت: در حال حاضر شش هزار نفر در شهرک صنعتی بهارستان مشغول به فعالیت هستند که با راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی جدید شمار شاغلان این شهرک به بیش از 11 هزار نفر می رسد.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی بهارستان در آینده نزدیک به خطوط ریلی نیز متصل می شود که نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی استان البرز دارد.

به گفته شاهمرادی شهرک صنعتی بهارستان توسط بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده و هیچ بار مالی برای دولت ندارد.

در ادامه این مراسم استاندار البرز و هیات همراه از کارخانه داروسازی اکترو بازدید کردند. 

این کارخانه که ماه آینده به بهره برداری می رسد، بزرگترین تولیدکننده داروهای ضدسرطان در خاورمیانه خواهد بود که به گفته علی نراقی، رییس هیات مدیره اکتوورکو یک سوم ظرفیت آن به تامین نیاز داخلی و بقیه به صادرات اختصاص خواهد داشت. 

حسن احمدی، مدیرعامل خیریه کهریزک هم در حاشیه این مراسم با اشاره به این که در خیریه کهریزیک به عنوان یک نهاد مردمی، غیرانتفاعی و غیردولتی 86 درصد هزینه ها توسط مردم و 14 درصد توسط بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای معرفی کننده مددجو تامین می شود خاطرنشان کرد: نگهداری هر مددجو در مراکز شبانه روزی حدود دو میلیون و 500 هزار تومان در ماه هزینه دارد که عمده هزینه از محل کمک های مردمی و بخش بسیار اندکی از آن توسط نهادها تامین می شود.

وی تصریح کرد: سه هزار بانوی نیکوکار در تهران و هزار و 400 بانوی نیکوکار در کرج به موسسه کهریزک یاری می رسانند که بسیاری از آنها به صورت ماهانه با حضور در آسایشگاه به یاری سالمندان و مددجویان می آیند.

احمدی کمک به کودکان اوتیسم را از حوزه های فعالیت خیریه کهریزک عنوان کرد و گفت: حدود 100 هزار نفر مبتلا به اوتیسم در کشور وجود دارند که اگر در کودکی تحت آموزش قرار گیرند در بزرگسالی با مشکلات بسیار کمتری مواجه خواهند بود.  

اکنون 114 واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان واقع در 15 کیلومتری غرب کرج فعال است که با اجرای طرح توسعه این شهرک تعداد واحدهای صنعتی آن به 200 واحد خواهد رسید..

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز