خبرگزاری کار ایران

تجارب ایران در زمینه پوشش همگانی سلامت به کشورهای منطقه منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۲۰۶

نشست منطقه ای پوشش همگانی سلامت (Universal Health Coverage) با حضور وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی از 12 تا 14 شهریور سال جاری در شهر صلاله عمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست کشورهای منطقه متعهد شدند که برنامه های حوزه سلامت را با رویکرد پوشش همگانی سلامت بازنگری و تدوین کنند تا امکان تحقق آن تا سال 1409 فراهم شود.

براساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران، ریاست این نشست دو روزه را بر عهده داشته و بررسی موضوعاتی مانند تامین مالی نظام سلامت برای رسیدن به پوشش همگانی سلامت در دستور کار این نشست قرار گرفت.

همچنین در این نشست که دکتر حقدوست معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت و دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل حضور داشتند، تجارب کشورمان در زمینه پوشش همگانی سلامت تحت عنوان "طرح تحول سلامت" ارائه شد.

علی اکبر حقدوست، معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت، ضمن اعلام آمادگی مجدد جمهوری اسلامی ایران در پیگیری تعهدات قبلی در حوزه پوشش همگانی سلامت و همراهی با سایر کشورهای منطقه برای اجرای اقدامات بعدی، معاهده ارائه شده در این زمینه را از طرف وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران امضا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز