خبرگزاری کار ایران

سیاستهای جدید وزارت بهداشت در حوزه سلامت دهان و دندان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۶۵۳

«بیماری‌های دهان و دندان زمینه ابتلا به سایر بیماریها مانند دیابت، سرطان، ‌بیماریهای تنفسی و گوارشی، زایمان زودرس در خانمها و بیماریهای قلبی و عروقی می‌شود.»

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهارداشت: ایران به لحاظ دستیابی به شیوه های نوین درمانی سلامت دهان و دندان در جایگاه مناسبی در بین سایر کشورها قرار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین خوشنویسان در سمینار کشوری سلامت دهان و دندان از همکاری این اداره با سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۱۰ خبر داد و افزود: این همکاری موجب انجام اقدامات موثر و زیربنایی در زمینه بهداشت دهان و دندان شده است.

وی، ارائه آموزش به بیش از ۳۰۰ دانشجو، پذیرش ۲۵ دندانپزشک در مقطع PHD، ‌ انجام تحقیقات کاربردی بر اساس یافته های علمی، ‌ارائه ۶۰ مقاله علمی - پژوهشی، برگزاری جلسات با حضور نمایندگان کشورهای منطقه، برگزاری کارگاه تربیت مربی با حضور ۲۰۰ نفر و تهیه کتاب مرجع برای کل رشته های دندانپزشکی را از جمله اقدامات این اداره در طول ۴ سال همکاری با سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد.

خوشنویسان، استفاده از گروههای بومی و ورود آنان به سیستم دولتی برای پوشش برنامه های پیشگیری و آموزشی به منظور ارتقای بهداشت دهان و دندان را از سیاستهای جدید وزارت بهداشت اعلام کرد.

وی افزود: بیماریهای دهان و دندان زمینه ابتلا به سایر بیماریها مانند دیابت، سرطان، ‌بیماریهای تنفسی و گوارشی، زایمان زودرس در خانمها و بیماریهای قلبی و عروقی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز