خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات خبر داد:

تحول در زیرساخت‌های تلفن و اینترنت سیستان و بلوچستان/ فقدان ارتباط مخابراتی در 5 هزار روستای استان

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۴۹۳

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: بخش زیرساخت های اینترنت و تلفن در سیستان و بلوچستان بزودی متحول می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار افزود: پوشش تلفنی در تمام هزار و 400 کیلومتر جاده های سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان سالجاری برقرار می شود.

وی گفت: تا 10 روز آینده مشکل اینترنت مرز ریمدان چابهار مرتفع می‌شود تا شاهد تحول در این منطقه باشیم.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات اظهارداشت: ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان با ارتباطات می‌تواند توسعه پیدا کند و مشکلات بسیاری از مردم مرتفع شود.

آذری جهرمی گفت: 95 درصد از پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.

وی افزود: از مجموع پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان فقط پنج درصد دارای ارتباط کامل مخابراتی هستند و 34 درصد 2 سرویسه، 58 درصد تک سرویسه و 14 درصد هیچ گونه ارتباطی ندارند.

وی ادامه داد: تا پایان سالجاری این پنج درصد ارتباط به 25 درصد و برای 14 درصد فاقد ارتباط سیستان و بلوچستان نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد تا حداقل یک ارتباط داشته باشند.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت و محرومیت ها از امکانات بی بهره است و خدمات برای سرمایه گذاری در این استان باید فراهم شود.

وی اظهار داشت: دولت بیش از 450 میلیارد تومان و بخش خصوصی 132 میلیارد تومان در بخش ارتباطات در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کرده اند.

آذری جهرمی بیان کرد: سیستان و بلوچستان بیش از 9 هزار روستا دارد که هفت هزار و 100 روستا دارای سکنه و پنج هزار روستا بالای 20 خانوار دارد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان گذرگاه اتصال جمهوری اسلامی در حوزه دیتا به جامعه ارتباطی بین الملل است اما در شاخص های ارتباطی رتبه 31 را دارد که قابل قبول نیست.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات گفت: دکتر روحانی در ابتدای دولت دوازدهم تاکید ویژه ای بر توسعه و خدمات دهی ارتباطات داشتند که در این بین مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان این استان پیگیری های زیادی در این رابطه کردند.

وی بیان کرد: توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیازهای سیستان و بلوچستان است که 750 کیلومتر فیبرنوری در سال جاری کار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: میزان خرابی ها در سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت های مخابراتی بالاست و باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود تا قطعی ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای 2 هزار و 215 روستا امکان خدمات تلفن ثابت فراهم شده است گفت: نام نویسی در این طرح قبل از هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز شده اما تا کنون تنها هزار نفر نام نویسی کردند.

آذری جهرمی افزود: حدود 330 دکل مخابراتی در سیستان و بلوچستان نوسازی و یا جدید ساخته شده تا پوشش خدمات پهن باند انجام دهد.

وی بر رینگ شدن شبکه فیبرنوری تاکید کرد و گفت: کمترین قطعی سبب مشکلات زیادی در برقراری ارتباط می شود.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات تصریح کرد: 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور در برنامه ششم توسعه به ارتباطات کامل تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت مناسب باید تجهیز شوند که بدین منظور برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از چهار هزار و700 کیلومتر جاده داریم که هزار و 400 کیلومترآن فاقد پوشش ارتباطی است.

آذری جهرمی اظهار داشت: جای تاسف است که جاده های سیستان و بلوچستان فاقد ارتباط باشند و نتوان حوادث از جمله تصادفات را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: به طور هفتگی مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم سیستان و بلوچستان با ریزگردها، تغییر اقلیم، توفان ها، گرد و خاک مواجه و در رنج و مصیبت هستند که نیاز است مسئولان همراهی بیشتری با این مردم داشته باشند.

وی بر پیگیری مطالبات از سوی مسئولان زیرمجموعه وزارت ارتباطات تاکید کرد و افزود: با فعالیت جهادی مشکلات سیستان و بلوچستان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز