خبرگزاری کار ایران

بانک اطلاعاتی وضعیت ارتباطی روستاهای کشور تهیه می شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۱۳۹

مسوول راهبری و پیگیری امور خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) گفت: بانک اطلاعاتی وضعیت ارتباطی روستاها و جاده های روستایی تا پایان سال تهیه می شود.

به گزارش ایلنا ازروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، رضوانی با بیان اینکه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) وظیفه ای است برعهده دولت ها تا براساس آن امکان استفاده از سرویس های پایه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای افراد جامعه از جمله نقاط روستائی و محروم و دورافتاده فراهم کنند، افزود: از این رو، به منظور تحقق موارد مندرج در بند ط ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در نقاط مختلف کشور، پروژه USO در برنامه و بودجه دولت لحاظ شد.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت ارتباطی روستاها و جاده های روستایی که در دست اجراست، گفت: با توجه به نبود بانک جامع اطلاعات وضعیت ارتباطی روستاهای کشور، با برگزاری مناقصه پیمانکار انتخاب و قرارداد منعقد شد و تا پایان سال جاری با اجرای این طرح و طی بازدید میدانی از کلیه روستاهای کشور، بانک جامع و کاملی از وضعیت ارتباطی آن ها تهیه خواهد شد.

مشاور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، افزود: طبق بررسی های به عمل آمده تعداد قابل توجهی از نقاط اعلامی به این سازمان جهت ایجاد ارتباط، دارای پوشش حداقل یکی از اپراتورهای سراسری در کشور هستند و از این رو نیاز به سرمایه گذاری مجدد از محل اعتبارات USO ندارند.

به گفته وی در اسفند سال 93، قراردادی به مبلغ 995/2 میلیارد ریال با کنسرسیوم آواسل- های وب به منظور تامین اینترنت پرسرعت (حداقل 512 کیلو بیت بر ثانیه) برای 25 هزار روستا منعقد و هم اکنون جهت خرید بخشی از تجهیزات اصلی تفاهم نامه ای با تامین کنندگان مختلف از جمله اریکسون انجام شده است.

رضوانی با اشاره به نصب و تجهیز پسیو و اکتیو شبکه در لایه گیت وی، برقراری لینک ارتباطی، نصب سرور و تجهیز شبکه انتقال بین استانی، نصب تجهیزات امنیتی، افزود: در لایه تجمیع نیز تامین فضا در مراکز PC و SC، نصب سوئیچ، روتر و برقراری لینک ارتباط بین استانی طی قراردادی با شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شده است.

وی همچنین از عقد قرارداد خرید تجهیزات لایه دسترسی و طراحی شبکه انتقال درون استانی بین سایت ها در لایه دسترسی خبر داد و گفت: تأمین و اجاره محل استقرار سایت ها و دکل ها و نیز عقد قرارداد با پیمانکاران عملیاتی صورت گرفته است.

مسوول راهبری و پیگیری امور USO از جمله برنامه های آتی این طرح علاوه بر تامین و ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در 25 هزار روستای بالای 20 خانوار فاقد این امکان تا پایان سال مالی 94 به تامین و واگذاری تلفن خانگی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار فاقد این امکان تا پایان سال 95 اشاره کرد و افزود: تامین و واگذاری یک ارتباط(تلفن عمومی) در تمامی روستاهای زیر 20 خانوار فاقد این امکان تا پایان سال 95، و تامین و ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در 12 هزار روستای دیگر تا پایان سال 95 از جمله این طرح ها است.

گفتنی است براساس طرح USO در سال 89 ، جهت تامین تلفن خانگی با پوشش تلفن همراه از 687 روستای20 خانوار به بالای ابلاغی به پیمانکار، 683 روستا اجرا و تاکنون بخش اول قرارداد به طور کامل اجرائی شده و شبکه GSM روستایی در حال استفاده بوده و الحاقیه آن نیز در مرحله آزمایش و تحویل نهایی است.

طبق این طرح در سال 90 ، از363 روستای 20 خانوار ابلاغی، 348 روستا اجرا و هم اکنون در مرحله آزمایش و تحویل نهایی است.

در قرارداد سال 91 هم، واگذاری تلفن خانگی در 510 روستای 20 خانوار به بالای فاقد تلفن خانگی، با امکان استفاده از پوشش تلفن همراه، دسترسی به اینترنت و استفاده از فاکس و واگذاری یک ارتباط(تلفن) عمومی در 1170 روستای زیر 20 خانوار فاقد هرگونه ارتباط مخابراتی برگزیده شد.

گفتنی است، طبق این قرارداد، تامین تلفن خانگی مجموعاً 985 روستای 20 خانوار به بالای فاقد تلفن خانگی و تامین یک ارتباط(تلفن) عمومی مجموعاً 759 روستای زیر 20 خانوار فاقد هرگونه ارتباط مخابراتی در تعهد پیمانکار بوده است که تا کنون در بیش از 505 روستای بالای 20 خانوار و 651 روستای زیر 20 خانوار آزمایش و تحویل موقت خدمات انجام شده و پس از اتمام این دوره و تایید نهایی فاز، دوره نگهداری و پشتیبانی 10 ساله روستاها آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز