خبرگزاری کار ایران

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان نمین خبرداد:

عنبران با اشتغال 4 هزار نفر، قطب تولید گلیم در اردبیل است

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۸۲

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین گفت: شهر عنبران واقع در این شهرستان با اشتغال چهار هزار نفری، قطب تولید گلیم در اردبیل است.

به گزارش ایلنا، منوچهر نورزاده با اعلام این خبر تصریح کرد: اغلب تولیدکنندگان بانوان شهر عنبران هستند و می‌توان به جرات گفت اقتصاد این شهر در تارو پود گلیم تنیده شده است.

وی اضافه کرد: در مقایسه با جمعیت شهر عنبران تعداد شاغلان تولید گلیم قابل توجه و کم نظیر در سطح کشور است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین ادامه داد: اغلب تولید کنندگان به صورت غیر متمرکز و در منازل مسکونی نسبت به تولید اقدام می کنند.

نورزاده اضافه کرد: 12 پروانه تولید تعاونی و سه پروانه تولید کارگاهی در این شهر صادر شده و مابقی تولید کنندگان فعالیت انفرادی دارند.

وی با تاکید به اینکه بیشترین میزان تولید گلیم استان اردبیل در این شهر است، ادامه داد: در نمایشگاه های مختلف تولیدات به نمایش درآمده و یا به فروش می رسد.

به گفته‌مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین گلیم عنبران یکی‌از تولیدات کیفی صنایع دستی استان اردبیل است که توانسته نشان ملی جغرافیایی را از آن خود سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز