خبرگزاری کار ایران

دهقان:

قوه قضائیه مسئول انطباق سوالات با قانون است/ حقوق مجلس و نمایندگان باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۳۱۵

نماینده مردم طرقبه گفت: قوه قضائیه مسئول این است که سوالات را با قانون انطباق دهد ما از روز گذشته شروع به دسته‌بندی کرده‌ایم تا به هیئت رئیسه کمک کرده باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد دهقان در تذکری خطاب به علی لاریجانی گفت: با توجه به ماده ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اکثریت نمایندگان از پاسخ رئیس‌جمهور قانع نشدند. آنچه که در قانون آمده این است که موضوع مورد سوال اگر نقض قانون باشد به قوه قضائیه باید فرستاده شود.

نماینده مردم طرقبه تاکید کرد: ما موراد نقض قانون را روز گذشته اعلام کردیم و در ذهن جنابعالی هم باید باشد. اشتغال، قاچاق، اعمال و نقض قانون موارد روشنی است. سوال با رای موافق مواجه شده این یعنی استنکاف قانون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه مسئول این است که سوالات را با قانون انطباق دهد ما از روز گذشته شروع به دسته‌بندی کرده‌ایم تا به هیئت رئیسه کمک کرده باشیم.

نماینده مردم چناران خطاب به لاریجانی گفت: آقای رئیس واقعیت روشن است حقوق مجلس و نمایندگان باید حفظ شود.

لاریجانی در پاسخ به تذکر دهقان گفت: به حد کافی توضیح دادم برداشت اینکه طبق ماده ۲۱۳ اگر مورد سوال استنکاف باشد نقض قانون صورت گرفته، باید مشخص شود.

لاریجانی ادامه داد: چه چیزی را باید به قوه قضائیه بفرستیم؟ مشروح مذاکرات برای قوه قضائیه مهم نیست فعلا این موضوع را در هیئت رئیسه مطرح می‌کنیم و دست نگه ‌می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز