خبرگزاری کار ایران

ملکشاهی راد در نطق میان دستور:

نظرات مردم از نظرات تیم اقتصادی دولت کارشناسانه‌تر و قوی‌تر است/ از قوه قضائیه انتظار می‌رود با قاطعیت بیشتر دست خائنین از اقتصاد ملی را قطع کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۸۶

نماینده مردم خرم آباد از قوه قضائیه خواست با جدیت بیشتری با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

به گزراش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا ملکشاهی راد در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور به دلیل وضعیت اقتصادی کشور، گفت: با چنین وضع پیش آمده‌ای در حوزه اقتصاد، باورم نیست که عمدی در کار نباشد؛ محال است عده‌ای در این میان خیانت نکرده باشند. اگر نارضایتی مردم ناشی از مسائل گرانی، تبعیض، رانت‌خواری، اختلاس، احتکار، التهابات بازار ارز باشد که هست و از قرار معلوم مدیریت شده و سازماندهی شده نیز است چراکه تعدادی از دستگیرشدگان در حوزه ارز و خودرو از خود مسئولان بوده‌اند؛ در این میان سخن مردم این است که دستی در کار است و باید با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: نمی‌دانم طراحان این مسئله چه کسانی هستند ولی هر که هست نقشه آنها در کنار منافقین و ترامپ یکی است و حداقل پیاده نظام و دشمن در جنگ اقتصادی با ملت بزرگ ایران هستند.مگر می‌شود کشوری که در سخت‌ترین شرایط تحریمی و با هزار و یک مشکل دیگر آن همه شگفتی‌آفرین بود امروز با همان تحریم‌ها در شرایط سخت‌تر قرار گیرد.

نماینده مردم خرم‌آباد با بیان اینکه امروز مردم شعور اقتصادی  و سیاسی بسیاری دارند، گفت: نظرات مردم امروز به مراتب از نظرات تیم اقتصادی دولت کارشناسانه‌تر و قوی‌تر است؛ مردم می‌پرسند چرا دلالان و مفسدان اقتصادی همیشه چند قدم‌تر جلوتر از دولت حرکت می‌کنند. پیش‌بینی این فاسدان به چه واسطه‌ای انجام می‌شود؛ چند بار نمایندگان مجلس باید فریاد بزنند که ارتباط مخلان اقتصادی با بدنه مسئولین بدون هیچ ملاحظه‌ای افشا شود. گرانی‌های اخیر در بازار پیش از آن که واقعی باشد کاملا ساختگی است.

وی افزود: احتکار قوت لایموت مردم و کالاهای مورد نیاز جامعه و افزایش قیمت‌ها روند واقعی ندارد و بیشتر به یک توطئه می‌ماند؛ باید به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که با پیگیری‌های مجدانه هر روز در مبارزه با احتکار اقدام مناسب انجام می‌دهند خدا قوت گفت؛ همچنین از قوه قضائیه انتظار می‌رود با قاطعیت بیشتر دست خائنین از اقتصاد ملی را قطع کند.متأسفانه مردم امروز زیر بار سنگین گرانی قد خم کرده‌اند و شاید مسئولین و ما نمایندگان که از حقوق مکفی بهره‌مندیم در درک وضعیت و همراهی با آنها کم توجه شده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مگر می‌شود دولت در نوسانات بازار ارز اثر نداشته باشد؛ در این صورت چگونه ۵یا ۶ نفر با هویت معین می‌توانند بازار سکه و ارز را دچار اختلال کنند و اقتصاد یک کشور را زمینگیر کنند اما دولت با همه این امکاناتش نتواند بازار را کنترل کند.

وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: چرا وقتی مردم یک مطالبه عمومی و به حق دارند، پاسخ به مطالبه را به تأخیر می‌اندازیم تا آرام آرام این مسئله به نارضایتی تبدیل شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا قانون برنامه ششم در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را عملی نمی‌سازیم، مجلس دو سال است که در قانون بودجه الزام می‌کند که دولت این اقدام را انجام دهد و ردیف بودجه‌ای مجزا برای این حوزه در نظر می‌گیرد . باید مشخص شود چه کسانی به دنبال نارضایتی بازنشستگان شریف ، زحمتکش و انقلابی هستند.

ملکشاهی راد یادآور شد: باید از مسئولین پرسید که چه اقداماتی در قبال موسسات اعتباری غیرمجاز و مالباختگان در این حوزه صورت گرفته است؛ تا این حد که مالباختگان به کف خیابان آمدند ولی هرگز به معاندان و منافقان اجازه ندادند که از اعتراض به حق آنها سوء استفاده شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم از بی‌عدالتی، رانت‌خواری و پارتی‌بازی ناراضی هستند؛ باور ندارم، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این مسائل را به سمع و نظر شما نرسانده باشند اما لازم است با روحیه جهادی با این مفاسد مبارزه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم درخواست کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ضرورت دارد تیم اقتصادی دولت دستخوش تغییر شود چرا که اقتصاد امروز کشور نتیجه کارآمدی این تیم اقتصادی است.

وی خطاب به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مردم با تمام ناملایمات همچنان محکم و استوار پای انقلاب خود ایستاده‌اند و از ارزش‌ها و باورهای ملت مسلمان و انقلابی ایران دفاع می‌کنند و حضور میلیونی آنها در صحنه‌های مختلف موید این باور است که همواره شعار می‌دهند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز