خبرگزاری کار ایران

در تذکر شفاهی مطرح شد؛

حاجی دلیگانی: سوال از رئیس‌جمهور را به قوه قضائیه بفرستید/ لاریجانی: نمی‌توان این کار را کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۲۷۵

لاریجانی در تذکر نماینده شاهین‌شهر درخصوص ارسال سوال از رئیس‌جمهور به قوه قضائیه گفت: سوال از رییس‌جمهور کار عبثی نبود اما قانونا نمی‌توان به قوه قضائیه ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری به علی لاریجانی گفت:  طبق ماده ۲۱۳ آئین نامه مجلس شورای اسلامی تخلفات زیادی رخ داده است نتیجه رأی ۲۰۰ نفر از نمایندگان  اثبات همین موضوع بود.

وی ادامه داد: قانون مبارزه با کالا و ارز، برنامه پنجم توسعه، قانون سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون اقتصاد مقاومتی، قانون کسب و کار، قانون رفع موانع تولید، اصلاح مجوزهای کسب و کار و  ایجاد دولت الکترونیک توسط دولت و رییس‌جمهور نقض شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: کمیسیون‌های متعدد مجلس پیش از این گزارشهایی درباره استنکاف یا نقض قانون توسط رییس‌جمهور و هیات دولت منتشر کرده‌اند علاوه بر آن دیوان  محاسبات و مرکز پژوهش‌ها هم گزارشهای مشابه داشته‌اند.

وی تاکید کرد:پیشنهاد می دهم مجموع این گزارش‌ها در هم ترکیب شود و موارد نقض و استنکاف دولت و رییس‌جمهور جمع بندی شده و برایرسیدگی به قوه قضاییه ارسال شود.

لاریجانی در پاسخ به تذکر گفت: اگر در عناوینی که آقایان به عنوان سوال از رییس‌جمهور صراحتا آورده بودند استنکاف یا نقض قانون آورده شده بود، حرف شما درست بود اما نمی‌توان مواردی که ذکر کردید را تحت این عنوان مطرح کرد.

حاجی دلیگانی  گفت: آیا سوال از رییس‌جمهور کار عبثی بود؟

لاریجانی تاکید کرد: سوال از رییس‌جمهور کار عبثی نبود اما قانونا نمی‌توان چنین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز