خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش مطرح کرد:

ایجاد مشکل در سیاست‌گذاری‌ها به دلیل دخالت‌های بیرونی

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۴۱

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش گفت: دخالت‌های بیرونی مجموعه سیاست‌گذاری داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌ و پرورش در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی یکسال گذشته بخش اعظمی از کارکرد خومان را صرف آسیب شناسی مسائل آموزش و پرورش کردیم. یکی از مسائل ما در معاونت حواشی فضای مجازی است است که در این زمینه بی مهری صورت گرفته است. ما از اهالی رسانه می خواهیم برای این امر به ما کمک کنند و اتهاماتی که زده می‌شود را برطرف کنند.

وی افزود: معتقد به این هستیم که باید روی آسیب‌شناسی مسائل کار کنیم یعنی اگر علت‌های اصلی را ندانیم نمی‌توانیم در بخش منابع مالی و انسانی موفق باشیم.

او ادامه داد: یکی از آسیب‌های ما نداشتن الگوی توسعه کمی در آموزش و پرورش در دهه ۶۰ و ۷۰ است که عدم توازن و تعادل نیروی انسانی آموزش را امروز پیش آورد.

الهیار بیان کرد: مسأله دیگر نگاه معلول محوری است که موجب شده است، از راه‌های کوتاه مدت استفاده شود؛ مورد بعدی هم دخالت‌های بیرونی است  که مجموعه سیاست‌گذاری داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف وزیر آموزش و پرورش مدرسه محوری است. کشور های نوفق دنیا سالهای گذشته به سمن مدرسه محوری رفتند. وزیر نیز در این راستا چهار هدف انتصاب مدیران، سنجش صلاحیت های حرفه ای مدیران، تضمین و کنترل کیفیت مدارس و تفویض اختیارات را در دستور کار دارد.

الهیار با بیان اینکه باید به صلاح دانش آموزان و معلمان رفتار کنیم گفت: با توجه به شروع دومین سال از دولت دوازدهم تلاش می کنیم وارد فاز اجرایی زیرنظام های سند تحول شده و روند اجرا را ارتقاء دهیم. ناگفته نماند ۲۵ هزار مجوز برای دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی در نیمه اول امسال انجام شد. همچنین نقل و انتقالات به انجام رسیده و برای افزایش ساعات تدریس بازنشستگان مجوزها را صادر کردیم. در ادامه تلاش می کنیم تا حق التدریس را برای معلمان رسمی وارد احکام حقوقی کنیم.

وی درباره قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با توجه به اتمام قرارداد فعلی در آبان ماه جاری عنوان کرد: به دلیل محدودیت های مالی سهم و بودجه رفاهی مان کم است. دو سه سالی است بیمه را به شکل صندوقی اجرا می‌کنیم. اختلاف جدی با آتیه سازان حافظ نداریم و تعاملات مان در سطح خوبی است.

 الهیار بیان کرد: برای قرارداد بیمه تکمیلی در سال جدید پیشنهادات خوبی داریم که آن را آتیه سازان حافظ و بیمه مرکزی پیشنهاد کردیم رضایت معلمان را دست آوریم و همچنین حدود  ۳۷۰۰ میلیارد تومان بدهی پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ دو قسط آن تسویه شده که قسط سوم نیز در اینده پرداخت خواهد شد.

 الهیار درباره اعتبار مورد نیاز برای اجرای رتبه بندی معلمان عنوان کرد: دولت ۷۰۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۴ تا ۹۷ برای رتبه بندی صرف کرد. ما می‌توانیم پایه اولیه را روی همین هفت هزار میلیارد تومان بگذاریم. اما در مجموع نحوه رتبه بندی، اعتبارات، امتیازات و شاخص ها بعد از تصویب نهایی مشخص می‌شود.

مهاون توسعه و پشتبانی وزارت آموزش پرورش با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و افزایش ۶۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش گفت: این ۶۰ درصد افزایش مربوط به بودجه ملی است و نه ستادی. اعتبارات مدارس خارج از کشور ۵۰ درصد و تغذیه و ایاب و ذهاب مدارس شبانه روزی تا ۱۸۰ درصد رشد کرده است که اتفاقا نقطه قوت ماست. اعتبارات ستادی یک رشد هشت درصدی داشته است.

او در خصوص حذف بند سختی کار معلمان گفت:چند سال قبل سختی کار در قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان معادل ۱۲۰ امتیاز در نظر گرفته شده بود. چندی بعد شورای توسعه مدیریت وقت مصوبه ای برای تسری سختی کار به همه کارکنان داشت و فردی که ۱۲۰ امتیاز از قبل داشت ۱۲۰امتیاز دیگر گرفت و او که نداشت ۱۲۰ امتیاز گرفت اما دیوان محاسبات در سال ۹۱ از این روند ایراد گرفت و سال  ۹۴ در خصوص آن تجدیدنظرو بیان شد که این روند اشتباه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز