خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران:

ارجاع سوال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه وابسته به نظر حقوقی مجلس و هیات‌رییسه است

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۸۷

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارجاع سوال رییس‌جمهوی به قوه قضاییه وابسته به نظر حقوقی مجلس و هیات رییسه است. از امروز نمایندگان سوال‌کننده و حقوقدانان باید نظراتشان را به هیات رییسه بدهند تا تطبیق لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز نعمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درخصوص سرنوشت سوالاتی که نمایندگان از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشدند، گفت: در تبصره ماده ۲۱۳ آیین‌نامه آمده است در صورتی که نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رییس‌‌‌جمهور قانع نشوند، موضوع مربوط به نقض یا استنکاف از قانون باشد، به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز بحث قوه قضاییه مطرح نیست. معاونت تقنینی، حقوقدانان و کمیسیون حقوقی - قضایی مجلس شورای اسلامی باید تطابق‌های لازم با قوانین مختلف را بدهند تا مشخص شود آیا تخلف یا استنکافی صورت گرفته است؟ به احتمال زیاد کمیته ویژه‌‌‌‌ای در مجلس برای بررسی این موضوع تشکیل می‌‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه قوانینی همچون برنامه توسعه، کسب‌ و کار، مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید بررسی و تطبیق و بعد جمع‌بندی به هیات رییسه ارائه شود، اظهار داشت: در صورتی که هیات رییسه به جمع‌بندی برسد، موضوع به قوه قضاییه ارجاع داده می‌‌‌‌شود. ارجاع سوال رییس‌‌‌جمهور به قوه قضاییه وابسته به نظر حقوقی مجلس و هیات رییسه است. 

نعمتی افزود: از امروز نمایندگان سوال‌کننده و حقوقدانان باید نظراتشان را به هیات رییسه بدهند تا تطبیق لازم صورت بگیرد. اگر نظر این باشد که در هر یک از سوالات از قانون استنکاف شده یا قانون نقض شده باشد آنگاه سوال به قوه قضاییه می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز