خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با حضور نوبخت و شریعتمداری/ ساز ناکوک تیم عملیاتی دولت باید هماهنگ شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۴۳

نماینده مردم تهران تاکید کرد: بین تیم اقتصادی دولت متاسفانه هماهنگی‌ وجود ندارد و هر کسی ساز خود را می‌زند و ما عملا یک ساز ناکوک را در مجموعه تیم عملیاتی دولت می‌بینیم.

به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی بعد از جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بحث‌های بسیار دقیق و بدون تعارف مطرح شد بحث اولی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که اکثر عزیزانی که در این جلسه حضور داشتند در این قضیه اتفاق نظر داشتند که همه مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد موضوعی نیست که به زمان تحریم‌ها و وجود آنها بازگردد.

وی تاکید کرد: این مشکل‌ها به مدیریت کشور و مشکلاتی که بیشتر جنبه مدیریتی دارد بازمی‌گردد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه چرا دولت در زمان مقتضی تصمیم نمی‌گیرد، گفت: مدیریت زمان باید در دستور کار قرار گیرد. بعضا دولت تصمیم‌هایی می‌گیرد که بعدا به گونه‌ای نیست که روی آنها استقامت کند و اینکه آنها را نقد نکند و تصمیم جدید اتخاذ کند.

وی ادامه داد: بحث بعدی نقدینگی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود. نقدینگی‌ که امروز در بازار وجود دارد و متاسفانه دولت در این زمان نتوانست مشکل را حل کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه یک روز این نقدینگی به سمت بازار خودرو می‌رود و روز بعد به سمت بازار ارز و روز بعد به سمت دلار می‌رود. که در این خصوص دولت موظف شد به واقع این موضوع را حل و فصل کند.

وی با اشاره به واگذاری طرح‌های عمرانی که در اختیار دولت قرار دارد، گفت: اختیار این طرح‌ها را مجلس به دولت داده است که آنها را به بخش‌های خصوصی واگذار کند تا این بخش متولی این کار شود، متاسفانه سازمان برنامه نتوانسته به خوبی این کار را انجام دهد.

نماینده تهران ادامه داد: نکته‌ای که در جلسه غیرعلنی امروز با نمایندگان دولت مطرح شد، کوچک‌سازی بدنه دولت بود. اگر قرار است همه مردم مشکلات را با هم تحمل کنند دولت هم باید خودش را کوچک و چابک کند تا بتواند کشور را اداره کند.

نعمتی با بیان اینکه بحث بعدی که مورد بررسی قرار گرفت عدم هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت بود، عنوان کرد: بین تیم اقتصادی دولت متاسفانه هماهنگی‌ وجود ندارد و هر کسی ساز خود را می‌زند و ما عملا یک ساز ناکوک را در مجموعه تیم عملیاتی دولت می‌بینیم.

وی تاکید کرد: آرایش دولت بر مبنایی باید باشد که در شرایط فعلی قرار گرفته‌ایم ممکن است این تیم فعلی دولت و همچنین تیم فعلی اقتصادی برای مقطعی خوب باشد اما الزاما نتواند مشکلات موجود در شرایط کشور را رفع کند.

نعمتی گفت: بحث بعدی مشکل بانک‌ها، صندوق‌ها ، تکرار جلسات و همچنین فعال شدن حوزه دیپلماسی ما بود.

وی تاکید کرد: هنگامی که ۴۰ تیم از آمریکا به کشورهای مختلف اعزام می‌شود این ضرورت به چشم می‌آید که دیپلماسی ما تغییر کند.

وی ادامه داد: بحث بعدی سیستم اصلاح بودجه کشور بود که با توجه به شرایط امروز حتما باید این سیستم تغییر کند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: دولت بسیاری از مجوزها را دارد و هر کجا که مجوز را ندارد، مجلس اعلام آمادگی می‌کند که مجوزهای لازم را در اختیار دولت قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص توضیحات نمایندگان مجلس در جلسه امروز نیز گفت: آقای نوبخت و شریعتمداری بحث‌های مختلفی را در خصوص مشکلات نقدینگی و اتفاقات و موضوعاتی که منجر به این مسائل می‌شود را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: حرف‌های مشترکی زده شد. ما مشکلات را امروز همه با هم می‌شناسیم و می‌دانیم چیست. ما باید این موضوعات را با همدلی و وحدت رفع کنیم.

نعمتی در پایان گفت: وظایف بانک‌ها، سرمایه‌گذاری، اوراق مشارکت و مواردی از این طرح در یک طرح دوفوریتی با ۲۴ امضا در جلسه علنی فردا به صورت مشورتی با نمایندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و دولت نیز در این خصوص نظر خود را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز