خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت فهرست دلالان و متخلفان ارزی را منتشر کند/تک‌نرخی کردن قیمت دلار اقدام مثبتی بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۷۹

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان این‌که رییس‌جمهور باید با چندصدایی در بخش اقتصادی دولت برخورد می‌کرد، از سیاست تثبیت ارز دولت استقبال کرد و با تاکید بر لزوم برخورد با دلالان و متخلفان ارزی ازسوی دولت و قوه قضاییه، گفت: با تثبیت قیمت ارز تولیدکننده و مصرف‌کننده تکلیف خود را می‌دانند و دولت باید سیاست تثبیت نرخ ارز را با قاطعیت دنبال کند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به سیاست‌های اخیر دولت در تثبیت نرخ ارز به‌منظور کنترل التهاب‌های بازار اظهار داشت: به هرحال آشفتگی بازار جزء نگرانی‌های ما بود و شخصاً باتوجه به تجاربی که در حوزه‌های اقتصاد و صنعت داشتم، این وضعیت را پیش‌بینی کرده و به دوستان‌مان در دولت کدهایی می‌دادیم.

رییس‌جمهور باید با چندصدایی در بخش اقتصادی دولت برخورد می‌کرد

وی با اشاره به این‌که طرح سوال خود از رییس‌جمهور درمورد وضعیت بازار ارز در همین راستا بوده است، گفت: در آن زمان هم به وزیر امور اقتصادی و دارایی و هم رییس کل بانک مرکزی داده بودیم که این مشکلات وجود دارد اما متاسفانه اخیراً در بخش اقتصادی دولت شاهد انسجام و یکپارچگی نیستیم و لازم بود این چندصدایی در بخش اقتصادی و حتی دخالت برخی مسئولان غیراقتصادی در امور اقتصادی ازسوی رییس‌جمهوری مورد برخورد جدی قرار می‌گرفت.

مصاحبه مشاور رییس‌جمهور التهاب بازار ارز را افزایش داد

نماینده اصولگرای تهران در مجلس با بیان این‌که لازم است رییس‌جمهور راساً در مقابله با این چندصدایی اقدام کند، یادآور شد: ممکن است مدیری سمتی در دولت داشته باشد اما لزوماً در بخش اقتصادی نقشی نداشته باشد. همچنین برخی اظهارات مسئولان اقتصادی نیز در افزایش التهاب موثر بوده و معتقدم مصاحبه مشاور رییس‌جمهور در این راستا موثر بود و التهاب بازار ارز را افزایش داد.

با تثبیت قیمت ارز تولیدکننده و مصرف‌کننده تکلیف خود را می‌دانند

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در عین حال از تصمیم اخیر دولت در تثبیت قیمت ارز و ارائه دلار تک‌نرخی اظهار کرد: اکنون هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده تکلیف خود را می‌دانند؛ حال آن‌که در این مدت شاهد بودیم افرادی مراجعه کرده و می‌گفتند باوجود بیماری قادر به تهیه داروهای خود نیستند، چراکه نسبت به قیمت آن مطمئن نیستم و داروخانه‌ها نیز بعضاً از فروش این دست داروها تعلل می‌کردند.

تک‌نرخی کردن قیمت دلار اقدام مثبتی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست تثبیت ارز از جانب دولت به هر ترتیب ثباتی به بازار ارز بخشیده و البته ممکن است که درمورد عدد ۴۲۰۰ تومان مباحثی وجود داشته باشد اما همین که دولت در مورد عددی با قاطعیت وارد شد و آن را به عنوان تنها نرخ مبادله و خرید و فروش دلار عنوان کرد، امری مثبت بود و می‌تواند دست سودجویان را ببندد.

دولت فهرست دلالان و مختلفان ارزی را منتشر کند

وی در پاسخ به پرسشی درمورد فهرستی که گفته بود از افرادی که از طریق دلالی بازار ارز دست به تخلفاتی می‌زنند، در اختیار دارد، گفت: به هر حال دولت باید لیست این افراد را منتشر کند؛ چراکه میزان این ارز مشخص است و معلوم است از طریق چه کسانی این مبادلات انجام شده است. بنابر این دلیلی برای عدم اعلام اسامی این متخلفان وجود ندارد.

لزوم انجام وظیفه قوه قضاییه در برخورد با متخلفان ارزی

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین در پاسخ به پریشی درمورد تاکید دولت بر برخورد با این متخلفان در مقاطع قبلی و ارائه فهرست اسامی آن‌ها به قوه قضاییه و تعلل دستگاه قضایی یادآور شد: باید دولت وظیفه خود را انجام دهد و قوه قضاییه نیز باید وظیفه خود را به انجام برساند.

دولت باید سیاست تثبیت نرخ ارز را با قاطعیت دنبال کند

وی همچنین در پاسخ به انتقادهایی که بعضاً به این سیاست تثبیت دولت روحانی مطرح شده و با مقایسه آن با تصمیم مشابه دولت احمدی‌نژاد که البته در شرایط اقتصادی و روشی کاملاً متفاوت انجام شد، تصریح کرد: معتقدم دولت با توجه به شرایط امروز بازار ارز باید حتماً این سیاست را با قاطعیت پیگیری کند.

نرخ واقعی ارز پایین‌تر از ۴۲۰۰ تومان اعلام‌شده است

نعمتی در پایان گفت: البته عدد اعلام شده محل بحث است اما اصل سیاست درست است. معتقدم عدد اعلام شده باید پایین‌تر از ۴۲۰۰ تومان اعلام می‌شد اما همین هم باید با قاطعیت دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز