خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اطلاعی از بسته‌های اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم‌ها ندارم/ احتمال افزایش قیمت نفت به ۱۲۰ دلار / استیضاح‌ها به دلیل تعلل در واگذاری بنگاه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۱۰۶

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا وزرای مربوطه توانسته‌اند بر مشکلات اقتصادی ارز و خودرو و گرانی‌ها که در کشور وجود دارد، فائق بیایند یا نه؟ خیلی از افرادی که امروز این استیضاح‌ها را انجام می‌دهند کسانی بوده‌اند که شبانه‌روز برای تشکیل این دولت زحمت کشیدند و شهر به شهر مصاحبه و سخنرانی کردند و ستاد تشکیل داد‌ند.

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره مباحث مربوط به تحریم‌های نفتی که از سوی مقامات آمریکایی مطرح‌ می‌شود، با بیان اینکه من از بسته‌های اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم‌ها اطلاعی ندارم گفت: اینکه صادرات نفت ایران به صفر برسد بیشتر به یک جوک شبیه است؛ چرا که ما مشتری‌های خود را داریم. عرضه و تقاضای بازار نفت مشخص است و نیازمندی امروز بازار بیشتر از آن‌چیزی است که درحال عرضه شدن‌ است.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در لیبی، الجزایر، ونزوئلا و عراق رخ داده است، تصریح کرد: این‌ اتفاقات پازل‌هایی هستند که اگر ما این‌‌ها را در کنار هم بگذاریم، شرایط را به گونه‌ای نشان می‌دهد که نیاز بازار بیشتر از اظهارات آقای ترامپ است. بنابراین صادرات نفت ما به صفر نخواهد رسید اما اگر آقای ترامپ قدری بیشتر به بازار نفت فشار بیاورد، قیمت نفت بیشتر از ۱۲۰ دلار خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما تحریم‌ها را در ادوار مختلف داشته‌ایم و هرکدام به نوعی بوده است. این دوره نگاه آمریکایی‌ها به تحریم نگاه جدیدی است و ما هم حتما سناریو‌های مختلفی برای این نوع نگاه خواهیم داشت. من فکر نمی‌کنم که این تحریم‌ها انقدر تاثیرگذار باشد که ما نتوانیم به اهدافمان برسیم. آمریکایی‌ها دشمن ما هستند، آن‌ها به دنبال این هستند که ما اسرائیل را به رسمیت بشناسیم اما رژیم صهیونیستی نه به رسمیت شناخته می‌شود و نه برای ما وجود خارجی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره بحث استیضاح وزرای دولت که در مجلس پیگیری می‌شود با طرح این پرسش که "متولی یک مجموعه ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومانی در کشور دولت است یا قوای دیگر؟" گفت: آیا این مشکلات اقتصادی ارز و خودرو و گرانی‌ها که در کشور وجود دارد وزرای مربوطه توانسته‌اند بر این موضوع فائق بیایند یا نه. اینها سوالاتی جدی است. خیلی از افرادی که امروز این استیضاح‌ها را انجام می‌دهند کسانی بوده اند که شبانه‌روز برای تشکیل این دولت زحمت کشیدند و شهر به شهر مصاحبه و سخنرانی کردند و ستاد تشکیل داد‌ند.

نعمتی اظهار داشت: این‌که برخی می‌گویند این استیضاح‌ها تسویه حساب است، فرافکنی است و بعضی از دوستان نمی‌خواهند پاسخ مردم را بدهند و این موضوعات را مطرح می‌کنند. آقای روحانی دستور کتبی به بعضی از وزرا داده است که حیاط‌خلوت را از بین ببرید و واگذار کنید اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟

وی اظهار داشت: امروز این نوع مشکلات در کشور وجود دارد و بالاخره همین امروز نقدینگی به مجموعه کشور آسیب می‌زند. نقدینگی یک موج سهمگین است که یک‌روز به خودرو و یک روز به ارز و سکه وارد می‌شود و متولی این‌ها بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و تیم اقتصادی دولت است که باید کاری انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز