خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه هندی به «سی ان بی سی» خبر داد؛

هند هنوز تصمیمی برای قطع واردات نفت از ایران نگرفته است/ پروژه بندر چابهار تحت تاثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۳۶

به گفته یک منبع اگاه در دولت هند، نخست وزیر این کشور هنوز تصمیم نهایی را در این رابطه نگرفته است. قرار است اواخر ماه با کاخ سفید گفت‌وگوهایی داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از «سی ان بی سی»، با درخواست «ترامپ» از متحدانش برای قطع خرید نفت از ایران، واردات نفت خام هند از این کشور زیر ذره‌بین رسانه‌هاست. 

به گزارش این رسانه آمریکایی، یک منبع دولت هند به «سی ان بی سی» گفت: «نارندرا مودی» نخست وزیر هند هنوز تصمیم نهایی در این رابطه نگرفته و قرار است اواخر ماه با کاخ سفید گفت‌وگوهایی داشته باشد. 

این رسانه آمریکایی نوشت: با این حال، این وضعیت نگران‌کننده‌ای برای هند است و این کشور به دنبال دریافت برخی معافیت‌ها از آمریکا در برابر تحریم‌هاست. همزمان به نظر می‌رسد مکانیزم ریال-روپیه هم برای تراکنش‌های مالی بین دو کشور بار دیگر مطرح شده است. 

این منبع دولتی گفت: نشانه‌های مثبتی درباره ارتباط هند با ایران و افغانستان در بندر چابهار وجود دارد. 

«سی ان بی سی» در گزارش خود نوشت: آمریکا گفته این پروژه(بندر چابهار) قرار نیست تحت تاثیر قرار بگیرد اما فشارها روی هند و دیگر کشورها ادامه خواهد داشت.

هند دنبال منابع آلترناتیو برای تامین انرژی کشورش است. تحریم‌ها علیه ایران قرار است در تاریخ ۶ اگوست و ۴ نوامبر اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز