خبرگزاری کار ایران

دهقان در طرح سوال از رئیس‌جمهور:

برخی دولتمردان از چه می‌ترسند که لیست ارز بگیران دولتی را منتشر نمی‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۸۰۲

نماینده طرقبه و چناران گفت: دولت در زمان تورم و گرانی و زمانی که مردم نگران وضعیت هستند صدها هزار میلیارد دلار را به سفرهای خارجی اختصاص داد تا افراد به آنتالیا و مالزی بروند و به ریش مدیران کشور بخندند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در سوالی از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس خطاب به روحانی گفت: جناب آقای روحانی بارها در صحبت‌های خود تاکید کردید که امور کشور باید به دست کارشناسان و باخرد جمعی صورت بگیرد به عنوان نماینده و به وکالت از مردم که تورم و گرانی کمر آنها را خم کرده از شما می‌پرسم کدام کارشناسی تجویز کرده که دولت ده‌ها میلیارد ارز کشور را بدون برنامه برای واردات کالای لوکس به هدر دهد.

وی افزود: زمانی که آقای جهانگیری ارز ۴۲۰۰ را اعلام کردند همه کارشناسان و نمایندگان گفتند تصمیم غلطی است مجلس طرحی دوفوریتی آماده کرد و باز هم دولت مقاومت کرد و ۳.۵ ماه زمان برد تا دولت غلط بودن این تصمیم را بپذیرد.

دهقان تاکید کرد: همه مردم و مقامات از دولت خواستند لیست کالاهای ۴۲۰۰ تومانی را منتشر کنند تا کالاها را با قیمت بیش از ارز دولتی به فروش نرسانند. برخی دولتمردان از چه می‌ترسند چرا لیست ارز بگیران دولتی را منتشر نمی‌کنند. چرا در برابر خواست مردم مقاومت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در زمان تورم و گرانی و زمانی که مردم نگران وضعیت هستند صدها هزار میلیارد دلار را به سفرهای خارجی اختصاص داد تا افراد به آنتالیا و مالزی بروند و به ریش مدیران کشور بخندند. واقعا تشخیص این مساله سخت بود که ارز سفرهای خارجی باید قطع شود از زمان تحریک دلالان  برای خرید ارز سخت بود که جلوی توزیع ارز را بگیرید.

دهقان افزود: اگر می‌خواستید ارز را بفروشند چرا به عنوان قاچاقچی با آنها برخورد کردید و آنها را دستگیر کردید. شما تمام صرافی‌ها را تعطیل کردید در این شرایط معلوم است که ارز از ۳۲۰۰ تومان به ۱۱ هزار تومان می‌رسد. ارز ناشی از صادرات کالا که توسط شرکت‌های خصولتی استفاده شده صدها هزار میلیارد دلار است. این شرکت‌ها تحت تاثیر پنج وزارتخانه است که آنها یا ارز را احتکار کردند یا بر خلاف قانون عمل کردند.

نماینده طرقبه و چناران یادآور شد: بعد از همه این مشکلات به وزیر نفت دستور دادید که با شرکت‌های خصولتی و با این اقدامات برخورد کنند اما چرا قبلا این تصمیم را نگرفتید.

وی تصریح کرد: اگر طلا نداشتید چرا بازار را برای خرید سکه تحریک کردید و ۶۱ تن سکه را فروختید و هزاران میلیارد سرمایه به جیب عده‌ای ریخته شد. اگر طلا داشتید چرا فروش آن را قطع کردید مگر ارزیابی از ذخایر دولت ندارید؟ حتی یک آدم بازاری هم با پنج کلاس سواد حساب اموال خود را دارد چطور دولت با این همه ژنرال و امکانات این مسائل را تشخیص نداد. این بی‌تدبیری‌ها ارزش پول ملی را به یک چهارم رساند.

دهقان افزود: به قیمت خالی کردن جیب مردم بیش از ۹۰ هزار میلیارد پول به کیسه تعدادی آدم مفت‌خوار و رانت‌خوار واریز شد و ذخائر ارز و طلا تلف شد.

وی گفت: آقای روحانی طبق ماده ۵۹۸ قانون هر کس موجب تحمیل حقوق دولت و مردم شوند باید با وی برخورد صورت گیرد بگویید چه کسانی این خسارت‌ها را وارد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز